MGE introduceert Pulsar

MGE UPS SYSTEMS INTRODUCEERT EEN
NIEUWE REEKS UPS-VOEDINGEN VOOR 19 RACKS
EN HET REDUNDANTIEMODULE PULSAR STS

Waddinxveen, 29 juni 1999. MGE UPS SYSTEMS, iin van de grootste leveranciers van spanningsconditioneringsproducten introduceert een tweetal nieuwe productlijnen. Vier line interactive-UPSen en iin on line-UPS zijn nu beschikbaar in een 19 inch uitvoering. Daarnaast worden een tweetal units geontroduceerd die het mogelijk maken de voeding van kritische apparatuur dubbel uit te voeren. Ook dit product is uitgevoerd als een 19 inch unit.

UPS-systemen voor netwerk- en telecommunicatietoepassingen De Pulsar ESV+ Rack en EX10 Rack zijn een aanvulling op de uitgebreide lijn UPS-systemen voor netwerken en telecommunicatietoepassingen. De ESV+modellen (line interactive) worden geleverd in 780, 1080,1400 en 2200 VA uitvoering, de EX10(on line) kan een vermogen van 1000 VA leveren. Aan laatstgenoemde unit kunnen bijpassende batterijuitbreidingen worden toegevoegd om de autonomie te verlengen.

Door de geringe hoogte (slechts 2U tot 4U) is in elke 19-kast plaats te vinden voor deze units. Alle systemen leveren een sinusvormige uitgangsspanning, zodat zij universeel toepasbaar zijn. Door het dubbele conversieprincipe van de EX10 levert dit model een effectieve bescherming tegen alle vormen van netvervuiling.

Alle systemen worden als compleet pakket geleverd met telescopische rails, montage-kits voor een eenvoudige inbouw in vrijwel alle 19 inch kasten en de bekende Solution Pac CD met uitgebreide besturingssoftware voor Windows, Netware, Linux, SCO Unix, IBM AIX, SUN Solaris, HP UX, enz.

Pulsar STS, synoniem voor grote beschikbaarheid van vitale toepassingen Met behulp van een UPS wordt de betrouwbaarheid van de stroomvoorziening met een factor 100 verbeterd. Sommige bedrijfskritische toepassingen hebben hier echter niet genoeg aan, reden voor de ontwikkeling van de Source Transfer Switch de Pulsar STS door MGE.

Met het STS-systeem kunnen twee onafhankelijke voedingsbronnen met elkaar gekoppeld worden om zodoende een redundante stroomvoorziening te verkrijgen. Omschakeling tussen de twee bronnen kan automatisch of handmatig plaatsvinden met een verwaarloosbaar korte onderbreking (minder dan 6 milliseconden). De gebruiker kan zelf de primaire bron kiezen. Bij een stroomuitval wordt onmiddellijk en automatisch overgeschakeld naar de andere voedingsbron.

Indien twee UPS-systemen via de Pulsar STS met elkaar gekoppeld worden ontstaat een redundante configuratie waarbij de beschikbaarheid van de stroomvoorziening nogmaals met een factor 100 verbeterd wordt. Een speciale communicatie optie maakt het verder nog mogelijk om bij netuitval de autonomie van beide UPS-systemen te benutten waardoor deze verdubbelt. De Pulsar STS wordt in twee uitvoeringen geleverd: iin voor stromen tot 10 A en iin voor stromen tot 16 A, waardoor ook de EX15/20/30 redundant kunnen worden aangesloten.

Over MGE UPS Systems
Het bedrijf ontstond in 1996 uit de UPS-divisie van de multinational Groupe Schneider, waarbinnen de merken Merlin Gerin, Topaz en EPE in 35 jaar een begrip werden in de UPS-industrie. Haar producten en diensten bieden een stroombeveiliging voor een breed scala van toepassingen: van grote mainframe- tot midrange-systemen, pc-netwerken en standalone pc's. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel in Grenoble, Frankrijk. MGE heeft een omzet van ruim 470 miljoen dollar is met meer dan 2.000 medewerkers vertegenwoordigd in ruim 100 landen in alle werelddelen. De producten en diensten worden intensief gebruikt in de sectoren IT, financikle dienstverlening, telecommunicatie, gezondheidszorg, transport en overheid. Belangrijke relaties zijn onder meer British Telecom, HP, IBM, KPMG, KPN en Sun.

Nadere informatie omtrent het bovenstaande wordt u gaarne verstrekt door Rob Schou-ten van MGE UPS SYSTEMS (Nederland), 0182 - 64 65 55, door Karin Andersson van MGE UPS SYSTEMS (Frankrijk) +33 476 606 844 en/of door Frank D.P.M. Lether van Presstige Public Relations (Nederland), 033 - 245 00 70.