Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 29-06-1999

Dinsdag 29 Juni

INGESLOTEN WEGENS DRONKENSCHAP ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is een 26-jarige inwoner van Hurwenen aangehouden. De man werd in laveloze toestand aangetroffen op de Geldersedam in Den Bosch. Na onderzoek door de GGD is de man ingesloten in de politiecel. Volgens een getuige zou de man op een bromfiets hebben gereden en daarmee ten val zijn gekomen. Op het politiebureau is de verdachte een bloedproef afgenomen. Nadat hij enigszins was ontnuchterd, is hij gehoord en met een proces-verbaal op zak in vrijheid gesteld.

DRUGGEBRUIKERS BEKEURD ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond zijn twee drugverslaafden, een 36-jarige Waalwijker en een 25-jarige Ossenaar bekeurd. Beiden hielden zich op in een portiek aan de Noordwal in 's-Hertogenbosch, alwaar zij volgens getuigen verdovende middelen hadden zitten gebruiken.

HELING (Vlijmen)

Op verdenking van heling van een gestolen damesfiets zal de politie proces-verbaal opmaken tegen een 25-jarige inwoner van Nieuwkuijk. De man reed over de Nassaulaan in Vlijmen op een fiets met een ingegraveerde postcode uit Barendrecht. Onderzoek wees uit dat de fiets daar gestolen was. De verdachte verklaarde de fiets voor f. 100,00 gekocht te hebben. De fiets is in beslag genomen.

STENEN DOOR RUIT ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond zijn, door vermoedelijke twee mannen, door een ruit van een woning aan de Kastanjestraat in 's-Hertogenbosch twee stenen naar binnen gegooid. De 29-jarige bewoner raakte licht gewond aan het gezicht en de handen. Toen hij de beide mannen achterna liep zag hij dat een van hen een onbekend voorwerp uit de broeksband haalde. Omdat de Bosschenaar er rekening mee hield dat het wel eens een vuurwapen kon zijn, staakte hij de achtervolging.

DOORGEREDEN NA VERKEERSONGEVAL ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is een 38-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch aangehouden omdat hij eerder op de avond met zijn personenauto op de Graafseweg in zijn woonplaats een eenzijdig verkeersongeval had gehad waarbij schade was ontstaan en waarna hij was doorgereden. De gewaarschuwde politie kon vanaf de plaats van het ongeval een oliespoor volgen dat leidde naar de plaats waar de verdachte zijn auto later had geparkeerd. De man weigerde op het bureau een blaasproef. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

GELDBOETE GEIND ('s-Hertogenbosch)

Bij een routinecontrole van een 32-jarige automobilist uit Waalwijk, afgelopen nacht gehouden op de Rijksweg A59, bleek dat de man bij Vrouwe Justitia nog in het krijt stond. De man moest nog een geldboete betalen van f.1230,00. De man verkoos het bedrag te betalen in plaats van de 20 dagen vervangende hechtenis uit te zitten.

NIET VOLDOEN AAN VORDERING ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is in de Karrenstraat een 25-jarige Bosschenaar aangehouden omdat hij geen gevolg gaf aan een bevel of vordering van de politie. De man was eerder uit een horecazaak gezet wegens vermeend wangedrag. De man was het daar niet mee eens en bleef steeds voor de zaak hangen. Ook na meerdere vorderingen van de politie weigerde de man weg te gaan. Hij is daarop aangehouden en onder verzet overgebracht naar het politiebureau. In de horecazaak zou hij volgens de eigenaar ook nog een ruit vernield hebben.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Op het Klokkendiep in 's-Hertogenbosch is vermoedelijk afgelopen nacht een blauwe gesloten bestelauto met dubbele cabine van het merk Mercedes, type 208 gestolen. De auto is voorzien van het kenteken VB-TL-72.

TAS ONTVREEMD (Vlijmen)

Vanmorgen is aan de Oliemaat in Vlijmen een damestas met inhoud gestolen. De tas zat in een fietstas die geparkeerd werd voor een winkel. Toen de eigenaresse bij haar fiets terug kwam was de tas verdwenen.

DRONKENSCHAP ('s-Hertogenbosch)

Een 56-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch is vanmiddag aangehouden in een winkelpand aan Achter het Stadhuis in 's-Hertogenbosch. De man was behoorlijk dronken en viel klanten lastig. Onderzoek wees uit dat hij voor de betreffende winkel al een toegangsverbod had vanwege eerder veroorzaakte problemen. Hij is op grond van lokaalvredebreuk aangehouden en ingesloten.