Nieuwe producten en web-site voor beveiliging HP Omnibooks

Datum nieuwsfeit: 29-06-1999

NIEUWE PRODUCTEN EN WEB-SITE VOOR BEVEILIGING HP OMNIBOOKS

Amstelveen, 28 juni 1999 - Hewlett-Packard heeft nieuwe beveiligingsmethoden ontwikkeld voor de bescherming van de HP OmniBook notebook PC's en de data die er op opgeslagen is. Eén ervan is de HP Mobile ProtectTools Smart Card Kit 2.0, een data-encryptie tool met BIOS slot. Een tweede is de HP Mobile ProtectTools Web-site, een online bron van beveiligingsinformatie voor de HP OmniBook PC's.

HP Mobile ProtectTools Smart Card Kit 2.0
De nieuwe HP Mobile ProtectTools Smart Card Kit 2.0 is een smartcard lezer van de tweede generatie. De smartcard lezer biedt een aantal nieuwe beveiligingsmiddelen, zoals een BIOS-slot en een snellere encryptie-engine voor veilige opslag van informatie. Met de BIOS boot-bescherming - die niet standaard in besturingssystemen zit - wordt zodra de computer wordt aangezet al gecontroleerd of de juiste Smart-Card van de gebruiker aanwezig is. Normaal gebeurt dit pas zodra de systeemsoftware wordt geladen. Ook biedt de HP Mobile ProtectTools Smart Card Kit 2.0 screensavers en undock/resume-functies die, in plaats van een wachtwoord, de smartcard als slot gebruiken.

Mobile ProtectTools Web-site
De nieuwe Mobile ProtectTools Web-site van HP is een bron van beveiligingsinformatie voor gebruikers van notebook PC's. De Web-site biedt onder meer reis- en veiligheidstips, een lijst geautoriseerde resellers die accessoires op beveiligingsgebied leveren en productspecificaties van deze accessoires. Zo is op de site alle informatie te vinden over de nieuwe HP Mobile ProtectTools Smart Card Kit 2.0, Defcon1 - een elektronisch alarmsysteem voor notebook PC's - en de Kensington MicroSaver Universal Notebook Security Cable. De site is te vinden op
www.hp.com/omnibook/security.

Meer informatie over HP OmniBook notebook PC's is te vinden op www.hp.com/omnibook.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties