Baan BrancheModel bereidt Chita Group voor op toekomst

Datum nieuwsfeit: 29-06-1999

Baan BrancheModel bereidt Chita Group voor
op toekomst meubelbranche

NIJKERK, 29 juni 1999 Í Chita Group International Trading en Vanenburg Business Systems hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de implementatie van het Baan BrancheModel voor de Meubelindustrie bij Chita Group in Schijndel. Vanenburg Business Systems begint onmiddellijk met de implementatie. Beide partijen verwachten dat het nieuwe systeem eind dit jaar operationeel zal zijn.

Chita Group is een zelfstandige handelsonderneming die zich bezighoudt met de in- en verkoop en bewerking van meubelen. Chita beschikt over een eigen magazijn van 12.000 palletplaatsen. Bovendien heeft de onderneming een eigen vrachtwagenpark voor de distributie van meubelen naar bijna 1300 afnemers. Met het BrancheModel kan de handelsonderneming de hele logistieke, magazijninrichtings-, inkoop- en verkooporganisatie besturen, wat de kwaliteit van de dienstverlening ten goede komt. Het BrancheModel wordt ingezet met een Oracle database en Sun hardware.

Productiviteitsstijging
Na een selectietraject waarin verschillende aanbieders en oplossingen werden vergeleken, koos Chita Group voor het Baan BrancheModel voor de Meubelindustrie van Vanenburg Business Systems. Kees Zijlmans, hoofd IT van Chita Group: "Het Baan BrancheModel sloot het beste aan bij onze bedrijfsvoering. Ook de goede prijs-kwaliteitverhouding speelde een belangrijke rol in de selectie. Het systeem automatiseert al onze bedrijfsprocessen en eventuele latere uitbreiding is eenvoudig. Het systeem verschaft ons meer inzicht in de logistieke stromen en de kostenstructuur en zorgt bovendien voor productiviteitsstijging." Leo Wagemans, Chief Operational Officer van Vanenburg Business Systems Nederland, zegt over de samenwerking: "Chita Group is een aansprekende naam in de meubelbranche. Daarom zijn wij zeer verheugd dat zij voor ons hebben gekozen."

Snelle implementatie
Het Baan BrancheModel voor de Meubelbranche is een standaardoplossing die specifiek is ontwikkeld voor middelgrote ondernemingen in de meubelbranche. Hierdoor is het systeem snel in te passen in elk meubelbedrijf. Wagemans: "Jarenlange ervaring in de meubelbranche en de inbreng van een groot aantal klanten in de meubel- en aanverwante industrie stelden ons in staat een zeer herkenbaar BrancheModel te ontwikkelen. Dit resulteert in een snelle, voorspelbare en kwalitatieve implementatie. Wij zijn toonaangevend in de branche en gaan met onze klanten een langetermijnrelatie aan. Onze solutionportfolio is hierop afgestemd. Wij volgen de ontwikkelingen in de meubelbranche op de voet en vertalen deze in concrete totaaloplossingen.

Dit betekent dat Chita optimaal kan profiteren van de beschikbare expertise en kan doorgroeien als de markt of organisatie hierom vraagt." Dat geldt bijvoorbeeld als de meubelhandelaar modules voor e-commerce wil toevoegen. Binnen enkele jaren verwacht Chita diensten via Internet te kunnen aanbieden. Consumenten kunnen dan thuis, zittend achter hun pc, de producten van Chita bekijken.

Chita Group International Trading B.V.
Chita Group International Trading B.V. is een zelfstandig handelsbedrijf dat zich richt op de in- en verkoop en bewerking van meubelen. Het in Schijndel gevestigde bedrijf is in ´. ontstaan uit de samenvoeging van verschillende ondernemingen in de meubelbranche en telt momenteel bijna 100 medewerkers. Chita Group is onderverdeeld in twee activiteitenlijnen: Handel: de in- en verkoop van meubelen uit de gehele wereld Productie: inkoop van ruwe eikenhouten en grenen meubelen die in opdracht van de Chita Group worden afgewerkt en doorverkocht. De inkoop van deze meubelen geschiedt voornamelijk in Roemeni‰.

Chita Group distribueert de meubelen aan bijna 1300 klanten, waaronder vele detaillisten en een 25-tal grote afnemers zoals Trendhopper, Goossens, Morres en Piet Klerkx.

--------------------------------------

Vanenburg Business Systems
Vanenburg Business Systems (het voormalige Baan Business Systems), is opgericht in 1996 en is marktleider in bedrijfsbrede industry solutions voor bedrijven in de middenmarkt, bedrijven die een snelle en betrouwbare implementatie en snelle terugverdienste van investeringen nodig hebben en daarvoor vertrouwen op experts die kennis hebben van hun industrie. De global solutions provider biedt 'All-in-Best-of-Breed' oplossingen, wat een perfecte balans inhoudt tussen optimale functionaliteit en probleemloze integratie van verschillende oplossingen, een kwaliteit die is gebaseerd op bewezen technologie‰n. Vanenburg Business Systems wordt vertegenwoordigd door dochtermaatschappijen en business partners in meer dan zeventien landen over de hele wereld en bedient wereldwijd meer dan tweeduizend klanten. Het hoofdkantoor van Vanenburg Business Systems is gevestigd in Barneveld en is onderdeel van de Vanenburg Groep. Het kantoor van Vanenburg Business Systems Nederland is gevestigd in Nijkerk.

Voor meer informatie:

Vanenburg Business Systems B.V.
Henk van Asselt, Marketing Manager
Telefoon: 31(0)33 2471200