Akkoord over sociaal plan ASV

START

Akkoord over sociaal plan ASV

Akkoord Start en bonden over uitgangspunten sociaal plan ASV Diensten

Gouda, 29 juni - Start Holding en de vakbonden ABVAKABO FNV en de CNV-bond CFO hebben een akkoord bereikt over de hoofdpunten van een sociaal plan voor de medewerkers van ASV Diensten BV. Belangrijkste uitgangspunt is dat als gevolg van de overname van ASV door Start Holding, geen gedwongen ontslagen zullen plaatsvinden.

Start heeft op 28 juni met de twee andere aandeelhouders van ASV, Vedior en Arbeidsvoorziening, overeenstemming bereikt over de volledige overname van dit reïntegratiebedrijf per 1 juli a.s. Onderdeel van deze overeenkomst is dat Vedior en Arbeidsvoorziening de door hen ingebrachte medewerkers aanbieden terug in dienst te treden.

Start is ervan overtuigd dat ASV een gezonde, renderende onderneming zal worden.
Hiervoor is het echter noodzakelijk ASV anders te positioneren, met name ten aanzien van de overhead en de vestigingenstructuur. Mogelijke consequentie is dat hierdoor een aantal arbeidsplaatsen vervallen. Start zal deze medewerkers een gelijkwaardige of passende functie aanbieden bij andere onderdelen van het concern. Bij het opvangen van de personele consequenties zal Start hierbij de persoonlijke en sociale omstandigheden van de werknemer nadrukkelijk meewegen. Bovendien zal Start zich inspannen om medewerkers met een tijdelijk contract bij afloop daarvan een passende functie aan te bieden bij Start of elders.

ABVAKABO FNV en CNV-bond CFO zullen dit akkoord met een positief advies voorleggen aan hun leden.

Een uitgewerkt sociaal plan zal conform deze uitgangspunten binnen twee maanden worden gerealiseerd. Uitgangspunt voor de onderhandelingen is ook wat betreft de vakbonden het gezond en renderend maken van ASV Diensten.

Noot voor de redactie;

Noot voor redacties