Politiebericht Drenthe

15:59 dinsdag 29 juni 1999

Roel Hallink, tel: 0528-295216 of 06-51528156

* Diefstal compressor

COEVORDEN Werd namens een bedrijf uit Hoogeveen aangifte gedaan van diefstal van een compressor in de afgelopen nacht. Deze stond bij een bouw aan de Rembrandtlaan en was vastgelegd met kettingen en sloten. De sloten waren met grof geweld vernield. De compressor kon als aanhanger vervoerd worden. Schade bedrag is niet bekend. Van dit bedrijf is dit de tweede compressor in twee weken die gestolen werd.

* Diefstal banden.

COEVORDEN Werd afgelopen nacht bij een autobedrijf aan de Krimweg een auto opengebroken en van een andere auto werden 3 banden gestolen. Vanmorgen werd de diefstal ontdekt en vandaag zal nog gekeken worden of er meer vermist wordt.

* Diefstal autoradio

EMMEN Werd afgelopen nacht een personenauto aan de Wendeling opengebroken. Het slot aan bestuurderszijde werd geforceerd. Uit de auto heeft de dader geprobeerd de radio te stelen, hetgeen niet gelukte. Het frontje is wel meegenomen. De radio raakte onherstelbaar beschadigd. Schade wordt geschat op ongeveer 1000 gulden.

* Brand onder vrachtauto

HOOGEVEEN Ontstond er vanmorgen rond 07.00 uur, brand onder een vrachtauto op de A28 bij Hoogeveen. Brand ontstond door een mankement aan remmen en koppeling. Met behulp van blussers van wegenwacht en politie kon het vuur gedoofd worden. De brandweer kwam ter plaatse en hield de zaak onder controle. Een rijbaan werd afgezet, waardoor het verkeer ongeveer anderhalf uur hinder ondervond en er een file ontstond.

* Inbraak woning

ASSEN Afgelopen nacht is er ingebroken in een woning aan de Kloosterstraat. De woning wordt op dit moment verbouwd. Het aannemingsbedrijf ontdekte vanmorgen dat de verwarmingsketel, een hoeveelheid gereedschap, o.a. haakse slijpers, schuurmachines, verfstrippers etc. en een partij natuursteen was gestolen. De daders zijn binnen gekomen via het forceren van een raam en hebben, gezien de hoeveelheid aan gestolen goederen, deze vermoedelijk in een bestelbus of vrachtauto afgevoerd. Totale schade is vooralsnog niet bekend.

* Diefstal autoradio

ANNEN Had vanmorgen vroeg een 22-jarige inwoner van Erica zijn auto geparkeerd aan op de carpoolplaats aan de Anlooerweg. Toen hij vanmiddag bij zijn auto kwam, bleek deze opengebroken te zijn. Uit de auto werd de radio / cassette /cd-wisselaar gestolen.

* Inbraak in schuurtje

HOOGEVEEN Aan de Kometenlaan werd afgelopen nacht ingebroken in een schuurtje. Om binnen te komen was de deur geforceerd. Gestolen werd een schuurmachine.

* Vernieling stroomkabel

DIEVER Aflopen dagen is er aan de Doldersummerweg bij drie toegangshekken naar het natuurterrein Berkenheuvel de toevoerkabel voor het schrikdraad doorgeknipt en wel aan beide zijden van de hekken. Het betrof een grondkabel, zodat de dader geweten moet hebben dat deze daar lag. De schade wordt geschat op ongeveer 500 gulden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe