Politiebericht provincie Groningen

Persberichten provincie Groningen/
Woensdag 30 juni 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Leek: auto zwaar beschadigd bij botsing
De auto van een inwoner van Leek (leeftijd niet bekend) raakte zwaar beschadigd toen hij dinsdag omstreeks middernacht vermoedelijk met hoge snelheid op een geparkeerd staande auto botste. Het ongeval gebeurde op het Mulderspark in Leek. De chauffeur raakte daarbij licht gewond. De auto is door een bergingsbedrijf weggesleept.

Leek: auto door aquaplaning van de weg
Een 29-jarige Duitse automobilist raakte dinsdagavond tijdens hevige regenval op de A7 bij Leek van de weg. De vermoedelijke oorzaak was aquaplaning, in de meeste gevallen een combinatie van water op de weg en een te hoge snelheid. De auto kwam via de berm in de greppel terecht. De automobilist kwam met de schrik vrij. De flink beschadigde auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Leek: gaslek door graafwerkzaamheden
Door graafwerkzaamheden met een minikraan ontstond er dinsdagavond in een voortuin aan de Wethouder Iwe Hutstraat in Leek een gaslek. De brandweer heeft de eerste voorzorgsmaatregelen genomen en later in samenwerking met een monteur van het gasbedrijf het lek gedicht.

Leek: bromfietster gewond na val
Een bromfietster uit Leek (leeftijd niet bekend) raakte dinsdagavond aan haar hoofd gewond toen ze op de Tolberterstraat in haar woonplaats met haar bromfiets ten val kwam. Ze is voor behandeling overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Vermoedelijk is ze uitgegleden op de klinkers die door de regen glad waren geworden.

Siddeburen: auto in de sloot
Een 37-jarige inwoner van Delfzijl raakte dinsdagavond door onbekende oorzaak op de Rijksweg 33 bij Siddeburen de controle over zijn auto kwijt, waarna hij in de sloot belandde. Hij raakte daarbij zelf licht gewond. De auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Wildervank: flinke schade bij botsing personenauto's Twee personenauto's liepen ernstige schade op toen ze dinsdagmorgen op de kruising Rijksweg 33 met de Dalweg bij Wildervank met elkaar in botsing kwamen. De beide bestuurders kwamen met de schrik vrij. Eén van de betrokkenen, een 35-jarige inwoonster van Westerlee, verleende geen voorrang aan de andere, een 35-jarige inwoonster van Schildwolde. .

Veendam: diefstal aanhangwagen
Een opvallende aanhangwagen ter waarde van vier duizend gulden werd in de nacht van maandag op dinsdag gestolen vanaf een parkeerplaats aan de Galjootstraat in Veendam. De dissel was beveiligd met een hangslot. Desondanks slaagde men erin de aanhangwagen mee te nemen. Het betreft een eenassige aanhangwagen met rode huif van het merk Sam. Eventuele getuigen worden verzocht zich in verbinding te stellen met de politie in Veendam, telefoon 050-5997400.

Winschoten: man aangehouden na mishandeling
Een 25-jarige inwoner van Blijham is dinsdagnacht aangehouden nadat hij een 27-jarige Winschoter had mishandeld in een eetgelegenheid aan de Blijhamsterweg in Winschoten. Het slachtoffer werd zonder enige aanleiding geslagen met een barkruk waardoor hij een hoofdwond opliep. Hij is ter behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. De vermoedelijke dader is voor nader onderzoek ingesloten.

Ten Post: gewonden bij botsing auto's
Bij een botsing tussen twee personenauto's, dinsdagmiddag op de Provincialeweg b ij Ten Post, raakten de beide chauffeurs gewond. Ze zijn beiden voor nader onderzoek respectievelijk met borst- en nekklachten voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Eén van de betrokken chauffeurs, een 60-jarige inwoner van Appingedam reed achterop de ander, een 31-jarige inwoner van Groningen, die in verband met afslaand verkeer bijna stilstond. De beide auto?s raakten daarbij zwaar beschadigd en werden door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Ten Boer: gewonde bij botsing personenauto?s
Een 67-jarige inwoonster van Ten Boer raakte gewond toen ze dinsdagmiddag als inzittende van een personenauto betrokken raakte bij een botsing op de kruising van de Kievitstraat met de Reigerstraat in haar woonplaats. Haar 67-jarige echtgenoot, die de auto bestuurde, verleende geen voorrang aan een andere automobilist, een 30-jarige inwoonster van Ten Boer. De beide auto?s raakten daarbij zwaar beschadigd. De gewonde vouw is met een hoofdwond voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis.

Delfzijl: inbraak café
In een café aan de Zijlvest in Delfzijl is in de nacht van maandag op dinsdag ingebroken. Via een opengebroken raam aan de achterzijde van het gebouw is men binnenkomen waarna de verschillende vertrekken werden doorzocht. Er is onder meer kleding meegenomen en de inhoud van een gokkast. De schade bedraagt enkele duizenden guldens.

Snelheidscontroles:
In de provincie zijn dinsdag verschillende snelheidscontroles gehouden. In Hoogezand werden op de Gorechtlaan 1023 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 127 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 84 km/u. Ter plaatse gold een m maximum snelheid van 50 km/u.
Op de Kielsterachterweg in Hoogezand waar een maximumsnelheid van 80 km/u gold, werden 705 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 32 te hard.
In Nieuwolda werden op de Provincialeweg 26 automobilisten bekeurd voor het overtreden van de maximumsnelheid.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010