Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 30-06-1999

Berichten van dinsdagmiddag tot woensdagmorgen
09:30 woensdag 30 juni 1999

Roel Hallink, tel: 0528-295216

* Onder invloed

DIEVER Werd gisteravond op de Hoofdstraat een auto gecontroleerd. Hierbij bleek dat de bestuurder, een 38-jarige man uit Diever, teveel alcohol genuttigd had. Hij is aangehouden en meegenomen naar het bureau. Hij blies daar 650 Ug/l (ongeveer 1.5 promille). Zijn rijbewijs werd ingevorderd en na verhoor kon hij vertrekken met een dagvaarding rijker.

* Fietsendief aangehouden

ASSEN Gistermiddag omstreeks 16.45 uur, zag een 36-jarige Assenaar dat zijn fiets gestolen werd. De fiets stond tegen de gevel van het pand aan Het Kanaal, waar hij werkzaam was. Hij zette een achtervolging in en wist de dief in de kraag te vatten. Hij heeft de man, een 29-jarige man uit Assen overgedragen aan de politie. Deze heeft bekend en kon na verhoor met een dagvaarding op zak het bureau verlaten.

* Diefstal kindertrike

DALEN Gisteren rond de middag werd op verzoek van de politie Hardenberg uitgekeken naar 2 personen in een auto, die in Lutten een kindertrike hadden gestolen en vermoedelijk richting Dalen zou rijden. Na enige tijd werd in dalen de auto aangetroffen en konden de beide inzittenden, 2 mannen van respectievelijk 25 en 26 jaar uit Enschede worden aangehouden. In de auto werd de kindertrike aangetroffen. Alles is vervolgens overgedragen aan de politie in Hardenberg.

* Diefstal portemonnee

ASSEN Werd gisteren tijdens het winkelen de portemonnee gestolen van een 70-jarige vrouw uit Assen. In de portemonnee zat een bedrag van ongeveer 45 gulden, alsmede een bankpasje en ook de pincode. Voordat zij haar rekening kon blokkeren bij de bank was er al een bedrag gepind. Hoeveel is niet bekend.

* Inbraken woningen

ASSEN Gisteren overdag is er ingebroken in een woning aan de Oldengaardestraat. De voordeur werd opengebroken en de gehele woning werd doorzocht. Vermist wordt een spaarpotje met ongeveer 100 gulden.

ASSEN Aan de Koekoekstraat werd gisteren overdag ingebroken in een woning. Via een bovenlicht kon een onderliggend raam geopend worden. De gehele woning en alle kasten werden doorzocht. Vermist worden een fototoestel, een stereo-installatie met afstandsbediening en boxen, een lange lakachtige jas met bontkraag en alle sleutels van de woning en schuur. De schade beloopt enkele duizenden guldens.

DRIJBER Gisteren werd ontdekt dat er afgelopen tijd was ingebroken in een recreatiebungalow aan het Kanaal Oostzijde. Door het forceren van een raam waren de daders in het pand gekomen. Vermist worden een videorecorder en een decorder.
Schade is niet bekend.

* Snelkraak

ASSEN Afgelopen nacht rond 01.00 uur werd bij een bedrijf aan de Ketellapperstraat een gedeelte van de voorpui eruit gereden. In het bedrijf werden door de daders 2 vitrine kasten vernield en daaruit de aanwezige computeronderdelen gestolen. Vandaag zal geïnventariseerd worden wat en hoeveel er precies weg is.

* Inbraak tankstation

DIEVERBRUG Afgelopen nacht is er ingebroken in een tankstation aan de Rijksweg. De toegangsdeur werd geforceerd. Uit het station werd een aantal pakjes shag gestolen. Vandaag zal moeten blijken hoeveel er weg is.

* Diefstal kleding van droogmolen

ASSEN Gisteravond werd van een droogmolen achter een woning aan het Kennemerland een hoeveelheid kleding gestolen, waaronder een bijzonder T-shirt met de afbeelding van Patrick Kluivert. De totale schade wordt geschat op ongeveer 500 gulden.

* Brand onder dashboard

EXLOO Gisteravond rond 19.40 uur, reed een 31-jarige inwoner van Schoonoord met zijn auto over de Polweg toen er rook onder het dashboard wegkwam en hij wel erge warme voeten kreeg. Bleek er brand te zijn ontstaan in het zekeringkastje. Buurtbewoners hebben in afwachting van de brandweer met de tuinslang geblust, zodat de brandweer het karwij kon afmaken. Het gehele dashboard werd door de brand verwoest. Schade is niet bekend.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe