Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Nieuwe campagne voor promotie Puerto Rico

Datum nieuwsfeit: 30-06-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

PERSBERICHT - 1 JULI 1999

Nieuwe advertentiecampagne voor Puerto Rico
DE SALSA VAN DE CARIBEN

Amsterdam, 30 juni 1999 - De Puerto Rico Tourism Company heeft onlangs het startsein gegeven voor een nieuwe reclame campagne onder het motto `Puerto Rico, De Salsa van de Cariben'. De campagne richt zich primair op de consument. Met directe ingang verschijnen er in de landelijke dagbladen full colour advertenties om de veelzijdigste bestemming van de Cariben onder de aandacht te brengen.

Landelijke consumenten campagne
De advertentiecampagne werd gestart op zaterdag 26 juni jongstleden met full colour printadvertenties in het Algemeen Dagblad, NRC Handelsblad en de Telegraaf. De komende tijd zullen meerdere uitingen verschijnen in deze media, en tevens in De Volkskrant. De campagne bestaat uit drie verschillende printuitingen, met als titel: Caribische Salsa in groen, in blauw en in roze. Elke uiting toont door middel van foto’s en tekst de veelzijdigheid van het eiland. Highlights zijn onder meer: de parelwitte, exotische stranden, de ongerepte natuur, diverse sportmogelijkheden variërend van golf tot duiken en het nachtleven in de hoofdstad San Juan. Tevens is een automatische brochurelijn voor consumenten opgestart. Via het telefoonnummer (0172) 536090 kunnen geïnteresseerden informatiemateriaal van Puerto Rico opvragen.

Voor elk wat wils onder de zon
De campagne ‘Puerto Rico, De Salsa van de Cariben’ werd ontwikkeld door de Puerto Rico Tourism Company en Conquest Madrid. De campagne loopt zowel in Nederland als in Spanje. In Nederland is KKBR Conquest verantwoordelijk voor het mediatraject. Volgens Hilda Umpierre, Directeur van de Puerto Rico Tourism Company voor Europa, is het doel van de campagne de consument te overtuigen van de vele toeristische mogelijkheden die Puerto Rico te bieden heeft. "Puerto Rico is door de Nederlandse vakantiegangers nog nauwelijks ontdekt. En dat terwijl ons eiland voor elk wat wils in petto heeft. Zon, zee, strand, historie, cultuur en een overweldigende natuur, je vindt het allemaal op Puerto Rico. En natuurlijk niet te vergeten, de vrolijke klanken van onze salsa muziek.", aldus Umpierre.

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie en/of fotomateriaal kunt u contact opnemen met:

Puerto Rico Tourism Company / Hill and Knowlton Nederland bv

Contactpersoon: Anneke van der Galiën

Tel: (020) 642 79 09

Fax: (020) 644 97 36

E-mail: (avdgalien@hillandknowlton.com)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie