Adobe introduceert afgeslankte versie Photoshop

Datum nieuwsfeit: 30-06-1999

Adobe Photoshop Limited Edition voor zakelijke professionals en amateur-beeldbewerkers

Adobe introduceert afgeslankte versie Photoshop digitale beeldwerking

Amsterdam, 28 juni 1999 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) heeft vandaag de introductie van Adobe Photoshop® Limited Edition (LE) bekendgemaakt, een aantrekkelijk geprijsde, afgeslankte versie van Adobe's vermaarde beeldbewerkingsoftware.

Adobe Photoshop LE, tot nu toe slechts als OEM-bundel verkrijgbaar, biedt toegang tot beeldbewerking op professioneel niveau zonder de uitgebreide functionaliteit van Adobe Photoshop. Photoshop LE is verkrijgbaar in de winkel en via het Web en completeert de uitgebreide productlijn voor digitale beeldbewerking (o.a. Adobe Photoshop 5.5, Adobe PhotoDeluxe® en Adobe ActiveShare). Adobe Photoshop LE is volledig gebaseerd op de mogelijkheden van Adobe Photoshop - het meest gebruikte gereedschap voor beeldbewerking onder Web-ontwerpers en grafische professionals. De Photoshop LE-software biedt alle noodzakelijke functies voor het bewerken, verfraaien en zelf maken van professioneel ogende afbeeldingen en illustraties.

"Met de toevoeging van Photoshop LE levert Adobe nu een complete range digitale beeldbewerking programma's voor een breed scala gebruikers zoals de professionele Web-ontwerper, de traditionele graficus, de amateur-beeldbewerker en de gewone consument," aldus Bryan Lamkin, marketingdirecteur van Adobe Professional Publishing Solutions.

Adobe biedt nu versies van Photoshop-software voor zowel de grafische professional als de (semi)amateur. Photoshop LE biedt de zakelijke professional en de amateur-beeldbewerker alle noodzakelijke gereedschappen voor het retoucheren en verfraaien van foto's, het creëren van samengestelde afbeeldingen en het vervaardigen van artistieke illustraties voor het Web of print. Voor de beroepsgraficus die perfecte afdrukken op papier en geavanceerde Web-ontwerpen moet kunnen maken, biedt Adobe Photoshop 5.5 extra precisie en controle, een bredere ondersteuning van diverse kleurenmodi en dynamische Web-mogelijkheden. Photoshop 5.5 kent ook tal van productiviteitsverhogende verbeteringen, zoals het Actions-palet voor het automatiseren van beeldbewerkingen en het History-palet voor het ongedaan maken van meerdere bewerkingen.

Adobe Photoshop LE biedt meer creatieve mogelijkheden en een grotere controle dan andere toepassingen voor beeldbewerkingen met een vergelijkbare prijs. In tegenstelling tot concurrerende producten maakt Photoshop LE uitvoerig gebruik van de kleurcorrectie-mogelijkheden en de creatieve gereedschappen van de volledige versie van Adobe Photoshop en heeft het ook dezelfde bekende Adobe gebruikersinterface. Wie alle mogelijkheden van Photoshop LE onder de knie heeft, maakt zich zonder veel moeite de extra mogelijkheden van Adobe Photoshop 5.5 eigen.

Adobe Photoshop LE integreert bovendien zeer goed met andere Adobe-producten voor het maken van aansprekende ontwerpen, digitale illustraties en animaties voor het Web, in multimedia of in druk, zoals Adobe After Effects®, Adobe Illustrator®, Adobe InDesign en Adobe Premiere® .

Prijzen en verkrijgbaarheid
In Nederland en België is Adobe Photoshop LE voor Windows 95/98, Windows NT 4.0 en Power Macintosh verkrijgbaar bij de Adobe Authorized Dealers en in de winkel. Photoshop LE wordt geleverd voor NLG. 275,- / BEF 5.000 (Alle genoemde prijzen zijn adviesprijzen exclusief BTW).

Over Adobe
Adobe Systems Europe Ltd. is gevestigd in Edinburgh, Schotland. Adobe Systems Incorporated, gevestigd in San Jose, Californië, ontwikkelt en ondersteunt producten die mensen helpen op een creatievere en zinvollere wijze uitdrukking te geven aan en gebruik te maken van informatie met behulp van alle gedrukte en elektronische media. Adobe werd in 1982 opgericht en was één van de bedrijven die de DTP-revolutie ontketenden. Tegenwoordig biedt het bedrijf topproducten aan op het gebied van toepassings-software en speciale producten voor het creëren en distribueren van visueel rijke communicatiematerialen. Het bedrijf stelt zijn volgens de normen van de computerindustrie ontwikkelde technologieën in licentie ter beschikking aan de belangrijkste hardware-fabrikanten, software-ontwikkelaars en service providers en biedt geïntegreerde software-oplossingen aan grote en kleine bedrijven aan. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen Adobe Systems Benelux, Tel: +31 20 65 11 200

© 1999 Adobe Systems Incorporated. Alle rechten voorbehouden. Adobe, het Adobe-logo, ActiveShare, After Effects, InDesign, PhotoDeluxe, Photoshop en Premiere zijn handelsmerken van Adobe Systems Incorporated. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van de respectieve bedrijven.

Roel-Jan Mouw
Text 100 Public Relations