Onderwerpen Ser Bulletin juni 1999

Datum nieuwsfeit: 30-06-1999
SER

SER BULLETIN

Het SER-bulletin is een maandelijkse uitgave met nieuws en informatie over de Sociaal-Economische Raad en de Stichting van de Arbeid. Een jaarabonnement kost f 55,--.
Opgave jaarabonnement uitsluitend schriftelijk bij de abonnementenadministratie van de SER, postbus 90405, 2509 LK Den Haag.

INHOUDSOPGAVE nr. 6
juni 1999

"Kabinet met SUWI op verkeerde weg"
Door: Jeroen Zonneveld
Kroonlid Ad Kolnaar was als voorzitter van de Commissie Sociale Zekerheid nauw betrokken bij de opstelling van het SER-advies Structuur Uitvoering Werk en Inkomen (SUWI). In een gesprek met het SER-bulletin vertelt hij waar het kabinet met zijn voorstellen de verkeerde richting inslaat.

Tien jaar samenwerking in Deventer
Door: Niek Langeweg
De Deventer Ontwikkelingsraad bestaat 10 jaar. De gemeente Deventer, maatschappelijke instellingen, het onderwijs, de vakbeweging en het bedrijfsleven nemen daar al een decennium lang gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de vitaliteit van de stad. En het werkt, vertelt wethouder Doornebos aan Niek Langeweg.

Milleniumbug over de vloer
Door: Marjo Verzantvoort
Op 31 december kan het om 00.00 uur nog spannend worden. Kunnen alle computers van essentiële voorzieningen als energie, water, banken, levensmiddelenwinkels, ziekenhuizen, politie, brandweer, ambulances het jaar 2000 wel aan? Vooralsnog is er geen reden tot paniek, inventariseert Marjo Verzantvoort. Thuis kunnen consumenten de meeste problemen zelf oplossen. En als mensen elkaar niet gek maken, kunnen de champagnekurken gewoon feestelijk de lucht in.

Provincie krijgt regie bij ruimtelijke inrichting Door: Mariek de Valk
Tenminste, als het aan de SER ligt. In het SER-advies over de Startnota Ruimtelijke Ordening 1999 en de Perspectievennota Verkeer en Vervoer pleit de SER voor een sterk sturende rol van de provincies als regisseur en arbiter. In plaats van een lang lint van bedrijfsterreinen langs snel- spoor- en waterwegen, stelt de SER voor meer uit te gaan van een kralensnoer.

Geboekt

SER-nieuws

Van der Kok over het groene poldermodel

Voorjaarsoverleg