Technical Support Alliance Network bekroont Microsoft

Datum nieuwsfeit: 01-07-1999

Schiphol-Rijk/Brussel, 30 juni 1999 - De Technical Support Alliance Network (TSANet) heeft de Best of the Best onderscheiding toegekend aan Microsoft Product Support Services. Het doel van TSANet, waarvan meer dan 100 hardwareproducenten, softwareleveranciers en daaraan gerelateerde ondernemingen lid zijn, is het vergemakkelijken van de informatie-uitwisseling tussen leveranciers. Hierdoor kunnen leveranciers op korte termijn voor hun klanten gemeenschappelijke problemen op het gebied van hardware en software-systemen oplossen. Microsoft Benelux geeft via TSANet-call ondersteuning aan leveranciers in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika.

De deelname aan TSANet betekent dat zowel samenwerkende als concurrerende leveranciers elkaar toegang bieden tot hun supportorganisatie, zodat deze kennis kunnen uitwisselen. Het gaat hierbij onder andere om de samenwerking tussen de besturingssystemen van Microsoft en de applicaties die leveranciers zelf ontwikkeld hebben. Microsoft is al langere tijd lid van TSANet en is voorstander van open standaarden voor supportorganisaties. Tevens stimuleert zij directe onderlinge contacten tussen leveranciers bij het oplossen van belangrijke klantvragen.

Ieder jaar worden op de internationale bijeenkomsten van TSANet drie leden onderscheiden wegens hun verdiensten voor TSANet en hun pro-actieve werk voor de ondersteuning van hun leveranciers. De onderscheidingen van dit jaar werden toegekend tijdens de 1999 TSANet International ledenbijeenkomst, die onlangs werd gehouden in Scottsdale, Arizona. Naast Microsoft kreeg ook Compaq een onderscheiding.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Aurelia C. van den Berg, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 32,
Microsoft N.V., Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 (0)2 - 730 39 14,
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.
Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft B.V. website op pagina www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.