Steekpartij in supermarkt Harlingen

Datum nieuwsfeit: 01-07-1999
01-07-99
Van Max van Friesland

Harlingen-01-07-99. Een vermoedelijk twintigjarige en doorgedraaide inwoner uit Harlingen trok onverwacht in de Edah op koopavond een groot slagersmes. De man die duidelijk niet meer wist wat hij deed stak twee mensen in de winkel neer.

Het gealarmeerde ambulacepersoneel die de man buiten de winkel aantrof kon ook een aanval niet meer ontwijken. Zij werden o.a. in de buik geraakt. Toen de man zijn vernietigend werk buiten de winkel wilde voortzetten begreep een bestuurder van een passerende auto dat hij moest ingrijpen en reed de man met hoge snelheid aan.

Een paar omstanders hebben zich toen op de man gestort en overmeesterd. De toestand van de slachtoffers is tot op heden niet bekend. De man is overgeleverd aan de politie te Harlingen.

Max van Friesland
E-mail: (martmax@compuserve.com)