Nieuwe SARA website in gebruik genomen

15 juli 1999

Nieuwe SARA website online

Nieuwe SARA website in gebruik genomen

Op 1 juli 1999 is de nieuwe SARA website in gebruik genomen. De oude website (die overigens nog bereikbaar is tot de nieuwe SARA website definitief operationeel is) voldeed niet meer aan de eisen die dit moderne communicatiemiddel met zich meebrengt.

In de laatste paar jaar is het world wide web ook voor SARA van een experimenteel documentatiemedium uitgegroeid tot een onmisbare bron van informatie voor klanten en medewerkers. De toename van het aantal functies en de hoeveelheid informatie zorgden de laatste tijd voor een website die qua structuur en overzichtelijkheid niet goed meer voldeed.

Met de nieuwe website komt SARA tegemoet aan de eisen van gebruikers om alle beschikbare informatie overzichtelijk op een rijtje te hebben. In de restyling van de website is met name rekening gehouden met het effectief ontsluiten van de informatie door middel van een heldere gebruikersinterface en het aanbrengen van een coherente structuur. Ook is er aandacht geschonken aan het vervaardigen van webmateriaal op het gebied van marketing en publieksvoorlichting, een thema dat in de oude website onderbelicht was.

Het webredactieteam is er van overtuigd dat de nieuwe website een belangrijke nieuwe impuls vormt voor de informatievoorziening van en door SARA. In de startfase van de website nieuwe stijl kunnen er nog onderdelen gevonden worden die verbetering behoeven. Met een uitgebreide gebruikerstest zullen de komende weken wat dat betreft de puntjes op de i worden gezet.

De nieuwe website is natuurlijk vormgegeven en ingericht voor u: degene die informatie of support zoekt over SARA en haar activiteiten. We nodigen u daarom graag uit om commentaar en suggesties te geven over de SARA website nieuwe stijl. Daartoe kunt u email sturen naar het emailadres van het webredactieteam: (www@sara.nl)

SARA - Stichting Academisch Rekencentrum Amsterdam Postbus 94613 NL-1090 GP Amsterdam - Kruislaan 415, NL-1098 SJ Amsterdam

Tel. (31) 020 5923000 - Fax (31) 020 6683167