Politiebericht Drenthe

Ernest Zinsmeyer 0592 383017 / 0622 662875

HOOGEVEEN
Aanrijding met letsel
Donderdagmiddag om 15.30 uur is een 74-jarige vrouw uit Hoogeveen gewond geraakt bij een ongeval. Ze stak met haar fiets de rijbaan van Het Haagje over. Daarbij werd ze aangereden door een 31-jarige automobilist uit Emmen, die haar niet meer kon ontwijken. De vrouw is met een gebroken schouder en hoofdletsel overgebracht naar het Bethesdaziekenhuis.

NIEUW-AMSTERDAM
Aanrijding met letsel
Donderdagavond rond 18.45 uur verleende een 18-jarige automobilist uit Veenoord geen voorrang aan een 23-jarige automobilist uit Emmen. Dat gebeurde op de kruising van de Wijkstraat met de Karel Palmstraat. De man uit Veenoord werd met nekklachten overgebracht naar het Scheperziekenhuis. Na onderzoek mocht hij het ziekenhuis weer verlaten.

ASSEN
Winkeldiefstal
Donderdagmiddag tegen 17.00 uur werd een 63-jarige man uit Nieuwleusen betrapt op de diefstal van lectuur en levensmiddelen. Dat gebeurde in een supermarkt in de Neptunuspassage. Deze zaak werd met snelrecht afgehandeld. De gestolen spullen hadden een waarde van ongeveer F 70.-

EMMEN
Winkeldiefstal
Na een winkeldiefstal in een sportzaak in de Noorderstraat zijn donderdagmiddag omstreeks 14.00 uur twee echtparen uit Nieuw-Dordrecht en Weiteveen aangehouden, allen in de leeftijd tussen de 21 en 33 jaar. Er bleken kledingstukken gestolen te zijn, en ze waren in het bezit van tangetjes om beveiligingslabels kapot te knippen. Na verhoor werd aan een van de aangehouden verdachten een snelrechtdagvaarding uitgereikt. Dat was aan de 21-jarige vrouw uit Weiteveen, degene die de gestolen spullen bij zich had. Het ging daarbij om kleding, ook afkomstig uit andere winkels in het centrum van Emmen.

SNELHEIDSCONTROLES
Peize
De vaste camera langs de Groningerweg registreerde de afgelopen anderhalve week ruim 111-duizend voertuigen. Daarbij bleken 292 bestuurders met een te hoge snelheid te hebben gereden. Assen
Op de Lonerstraat passeerden donderdagmiddag 124 voertuigen de radarauto. Hier reden 24 bestuurders te snel. De snelste reed 77 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.
Iets later, rond 18.00 uur, stond de radar op de Mahatma Gandhiweg. Hier passeerden 802 voertuigen. Daarvan reden 81 bestuurders te snel. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 71 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.
Donderdagavond tenslotte rond 20.00 uur, stond de radar op de Zuidersingel. Daar reden 28 bestuurders te snel. De snelste reed 79 kilometer per uur. De maximumsnelheid bedraagt ook hier 50 kilometer uur. Op de Zuidersingel zijn 242 voertuigen gecontroleerd.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe