12 jaar Praktijkcentrum voor informatietechnologie

PAT BV

12,5 jaar PAT

12½ jaar PAT, Praktijkcentrum voor informatietechnologie; Advies en Training

'IT bepaalt het rendement van bedrijven, mensen bepalen het rendement van IT!' Met dit uitgangspunt is PAT, Praktijkcentrum voor informatietechnologie, Advies en Training 12½ jaar geworden. Als professionele aanbieder van IT-opleidingen en IT-kennisproducten timmerde PAT de afgelopen jaren stevig aan de weg. En niet zonder succes, de organisatie groeide van 15 naar 65 medewerkers en heeft in 1998 een jaaromzet van ruim 9 mln. gehaald. Onlangs werd de nieuwe CEDEO-erkenning uitgereikt.

PAT is gegroeid van een - in eerste instantie als experiment opgericht
- onafhankelijk en gesubsidieerd praktijkcentrum voor IT-onderwijs naar een commerciële IT-opleider. Inmiddels kan PAT opdrachtgevers als FUJI, KLM Catering Services, Schuitema, CZ Groep, Arbeidsvoorziening, diverse overheids- en semi-overheidsinstanties en ruim de helft van alle Regionale Opleidings Centra (ROC's) in Nederland tot haar klanten rekenen.

Rendementsverbetering door effectief gebruik van IT staat bij PAT hoog in het vaandel. Gebruikers van systemen worden op alle denkbare wijzen ondersteund: training, werkplekondersteuning en -optimalisatie, simulaties en zelfstudie ed.

Momenteel worden de plannen uitgewerkt voor verdere uitbouw van de organisatie: uitbreiden van het dienstenaanbod en mogelijk uitbreiden naar meerdere vestigingen.

02 jul 99 10:13