Politiebericht Groningen

Zondagochtend 4 juli 1999

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Autobrand
Op de Parklaan brandde zaterdagmiddag de auto van een 47-jarige man uit Haren uit. Terwijl de man op de Parklaan reed kwam er plotseling rook onder de motorkap vandaan. Hij kon met zijn 4-jarige zoontje nog juist de auto verlaten voor deze in vlammen opging. Auto total loss.

Alcohol
Op de Kerklaan in Haren kreeg een 48-jarige man uit Groningen zaterdagnacht een proces verbaal voor het rijden onder invloed. De man bleek bij controle teveel gedronken te hebben. Onderzoek wees uit dat hij 0.8 promille alcohol in zijn bloed had. Een 25-jarige Groninger werd op de Bornholmstraat gecontroleerd. Ook hij bleek teveel alcohol gedronken te hebben. Deze bestuurder bleek ruim 1 promille in zijn bloed te hebben.
Een 55-jarige Groninger werd op de Veldspaatstraat betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. De man reed zonder verlichting in zijn auto. Toen agenten hem controleerden bleek hij bijna 2 promille in zijn bloed te hebben. Hij was bovendien niet in het bezit van een rijbewijs. Allen kregen een proces verbaal en een rijverbod opgelegd.

Vernieling taxi
Een 24-jarige man uit Groningen werd vannacht op de Gelkingestraat aangehouden .De man trapte een deuk in een passerende taxi. Bij zijn aanhouding verzette hij zich hevig. Hij werd ingesloten.

Kassaroof supermarkt
Zaterdagmiddag werd een kassaroof gepleegd in een supermarkt aan het Helperplein. Een ongeveer 30-jarige man bedreigde een van de caissières met vermoedelijk een vuurwapen. Hij eist geld en doet vervolgens een greep in de openstaande kassa. Vervolgens gaat de man er op een fiets vandoor met een paar honderd gulden.

Gevallen door overmatig drank gebruik
Een 32-jarige stadjer raakte gisteravond aan zijn gezicht gewond op de Diamantlaan. De man zag door overmatig alcohol gebruik geen kans met zijn fiets de rotonde Diamantlaan/Siersteenlaan te passeren. Hij raakte een stoeprand en kwam met zijn gezicht op straat terecht. Een ziekenauto moest hem naar het ziekenhuis brengen voor behandeling.

Botsing met bus
Een 19-jarige bestuurder van een bromscooter uit de stad raakte vannacht aan zijn knie gewond. De man trachtte op de Reddingiusweg een bus te passeren die juist een wegversmalling opreed. De scooter bestuurder raakte de bus en kwam te val. Hij moest met knieletsel naar een ziekenhuis worden gebracht.

Burengerucht
In een flat aan het Toplicht werd afgelopen nacht een 51-jarige bewoner van die flat aangehouden. De man verklaarde last te hebben van het lawaai van buurtgenoten. Toen de politie volgens zijn zeggen niet snel genoeg kwam nam hij het recht in eigen hand. Hij vernielde de deur van een andere woning en begon op meerdere flatbewoners en bezoekers in te slaan. De man werd aangehouden. Agenten kregen daarbij de nodige beledigingen naar hun hoofd geslingerd De man werd ingesloten. Hij zal na verhoor worden overgedragen aan de parketpolitie voor het uitzitten van twintig dagen hechtenis.

Diefstal uit auto's
Afgelopen nacht is op de Timpweg een autokraker actief geweest. Bij een vijftal vrachtauto?s werden ruiten ingegooid en autoradio?s weggenomen.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010