KPN wil mobiele communicatie onderbrengen in apart bedrijf

Datum nieuwsfeit: 05-07-1999
Persbericht KPN - 5 juli 1999

KPN OVERWEEGT MOBIELE COMMUNICATIE ONDER TE BRENGEN IN APART DOCHTERBEDRIJF

KPN heeft het voornemen zijn mobiele communicatie activiteiten onder te brengen in een apart dochterbedrijf met de naam KPN Mobiel BV. Door deze juridische verbijzondering worden KPN's mobiele activiteiten beter vergelijkbaar met die van andere mobiele telecombedrijven.

De oprichting van KPN Mobiel betreft 1.800 medewerkers die nu bij de bedrijfsonderdelen voor mobiele communicatie werkzaam zijn. De arbeidsvoorwaarden van deze medewerkers worden ongewijzigd overgenomen door het nieuwe bedrijf. In het najaar van 1999 moet de juridische verbijzondering zijn voltooid.

KPN ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen