Adobe ActiveShare maakt het Web persoonlijker

Datum nieuwsfeit: 05-07-1999

Beelden zeggen zoveel meer dan woorden
Adobe ActiveShare.com en ActiveShare-software maken het Web persoonlijker

Amsterdam, 5 juli 1999 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) maakt het Internet een stuk persoonlijker met de aankondiging van Adobe® ActiveShare® en de bijbehorende website ActiveShare.com. Samen vormen Adobe ActiveShare en ActiveShare.com een complete Web-en software-oplossing voor het gezamelijk gebruik van foto's. Met deze oplossing beschikken consumenten over een nauw geïntegreerd proces dat alle aspecten van de verwerking van digitale afbeeldingen beslaat, van invoer tot het tonen van persoonlijke fotoalbums op het Internet.

Adobe ActiveShare.com levert on-line informatie aan de groeiende groep consumenten die zijn geïnteresseerd in digitale afbeeldingen, maar vormt daarnaast ook een platform voor mensen die elkaar via het Web foto's willen laten zien, verhalen willen vertellen en informatie geven. Adobe ActiveShare.com maakt communiceren niet alleen simpel, maar biedt ook handige hulpmiddelen en tips waarmee iedereen in staat wordt gesteld om met digitale beelden te werken. Gebruikers kunnen eenvoudigweg de ActiveShare-software van ActiveShare.com downloaden en vervolgens meteen aan de slag met het downloaden van foto's uit diverse bronnen, het uitvoeren van eenvoudige bewerkingen en het organiseren van de foto's in albums.

Omslachtige procedures voor het importeren van foto's behoren tot het verleden doordat ActiveShare met een enkele muisklik toegang geeft tot foto's uit digitale camera's, scanners of andere apparatuur. Als de afbeeldingen zich eenmaal in de computer bevinden biedt ActiveShare de gebruiker eenvoudige bewerkingsmethoden, een intuïtieve manier om de beelden te organiseren en de mogelijkheid om elektronische fotoalbums samen te stellen. De foto's en albums kunnen, nadat de foto's zijn ingeladen en georganiseerd, altijd worden gepreviewd. Binnen ActiveShare beschikt de gebruiker verder over mogelijkheden om foto's te ordenen, bijvoorbeeld door hun 'achterkant' van commentaar te voorzien, of te 'browsen' door CD's, in fotoalbums of op de eigen harde schijf.
Door de directe integratie tussen Adobe ActiveShare en ActiveShare.com kunnen gebruikers heel gemakkelijk foto's of hele fotoalbums op het Web zetten, e-mail sturen, of persoonlijke gemeenschappen creëren waarbinnen bijvoorbeeld familieleden of vrienden dichter bij elkaar worden gebracht.

Adobe ActiveShare.com en ActiveShare maken deel uit van de Adobe productgroep voor digitale afbeeldingen, waartoe ook de onlangs aangekondigde Adobe Photoshop® 5.5, Adobe Photoshop LE en Adobe PhotoDeluxe® behoren.

"Steeds meer mensen maken van het Web gebruik om met vrienden en familieleden te communiceren en willen daarbij ook beelden kunnen versturen. Dat maakt het contact immers een stuk persoonlijker," aldus Kyle Mashima, vice-president Business and Imaging Solutions van Adobe Systems. "Beelden zeggen zoveel meer dan woorden. Met Adobe ActiveShare en ActiveShare,com stelt Adobe mensen in staat om op een aangename en persoonlijke manier via het Internet te communiceren. We zijn er trots op dat we kunnen bijdragen aan een nieuwe manier van Internetcontact."

Verkrijgbaarheid
Consumenten in de hele wereld kunnen begin oktober 1999 naar de nieuwe website Adobe ActiveShare.com gaan om ActiveShare voor Windows 95 of 98 te downloaden. De Adobe ActiveShare-software zal eind 1999 en begin 2000 bovendien worden meegeleverd bij digitale camera's, scanners en printers.

Over Adobe
Adobe Systems Europe Ltd. is gevestigd in Edinburgh, Schotland. Adobe Systems Incorporated, gevestigd in San Jose, Californië, ontwikkelt en ondersteunt producten die mensen helpen op een creatievere en zinvollere wijze uitdrukking te geven aan en gebruik te maken van informatie met behulp van alle gedrukte en elektronische media. Adobe werd in 1982 opgericht en was één van de bedrijven die de DTP-revolutie ontketenden. Tegenwoordig biedt het bedrijf topproducten aan op het gebied van toepassings-software en speciale producten voor het creëren en distribueren van visueel rijke communicatiematerialen. Het bedrijf stelt zijn volgens de normen van de computerindustrie ontwikkelde technologieën in licentie ter beschikking aan de belangrijkste hardware-fabrikanten, software-ontwikkelaars en service providers en biedt geïntegreerde software-oplossingen aan grote en kleine bedrijven aan. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen Adobe Systems Benelux, Tel: +31 20 65 11 200

© 1999 Adobe Systems Incorporated. Alle rechten voorbehouden. Adobe, het Adobe-logo, ActiveShare, Adobe PhotoDeluxe en Photoshop zijn handelmerken van Adobe Systems Incorporated. Windows is een geregistreerd handelsmerk of een handelsmerk van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Alle overige handelmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informarmatie
Roel-Jan Mouw