Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 05-07-1999

Maandag 5 Juli

VIJF JONGEREN AANGEHOUDEN VOOR BRANDSTICHTING (Engelen)

Zondagmiddag zijn bij het Engelenmeer in Engelen vijf Drunenaren in de leeftijd van 16 en 17 jaar aangehouden als verdacht van brandstichting. Het vijftal wordt ervan verdacht de berm van de Haverlij in Engelen in brand te hebben gestoken. Eerder die middag hadden zij van een zwemmer aan het meer een sportschoen gestolen. Met behulp hiervan en benzine uit één van de scooters van de jongens is de brand gesticht. Een in zijn vrije tijd passerende politieman vond dat de jongeren zich verdacht ophielden en waarschuwde zijn collega's, aan de hand van door hem opgenomen signalementen kon het vijftal korte tijd later worden aangehouden. De brand is in eerste instantie door voorbijgangers en later door de brandweer geblust. De berm is over een afstand van enkele tientallen meters verbrand. Vier van de verdachten zijn zondagavond heengezonden, een 16-jarige is in verzekering gesteld.

AMOKMAKER IN BUS AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagmorgen is een 24-jarige in Den Bosch woonachtige man in een bus op de Orthenseweg in zijn woonplaats aangehouden voor het lastigvallen van een meisje en de buschauffeuse. (Leeftijd van beiden nog onbekend, komen later nog aangifte doen.) De verdachte bedreigde in de bus het meisje met een mes. De buschauffeuse wilde te hulp schieten en werd geslagen door de man. Enkele mensen schoten te hulp en wisten de man onder controle te houden tot de politie arriveerde. Hij is aangehouden en ingesloten. Het mes is inbeslaggenomen. De man zou verliefd zijn op het meisje en wilde o.a. in haar tas kijken.

DRONKEN MAN (I) ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond is een 56-jarige dronken Bosschenaar door de politie van een terras van een eetgelegenheid aan de Kerkstraat in 's-Hertogenbosch verwijderd. De man was laveloos in een stoel op het terras in slaap gevallen. Hij was zo ver heen dat hij zichzelf had bevuild.

DRONKEN MAN (II) ('s-Hertogenbosch)

Zondagmiddag is onder aan het talud van de Handelskade in 's-Hertogenbosch een dronken Bosschenaar (lft.onb.) aangetroffen. De man lag vlak bij het water zijn roes uit te slapen. Uit zijn verhaal bleek dat hij er in deze toestand thuis niet in kwam ! De man is weggestuurd.

ALCOHOL IN VERKEER ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag is een 40-jarige Bosschenaar op de Zuiderparkweg in 's-Hertogenbosch betrapt op het rijden in een auto onder invloed van alcohol. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt. Omdat er sprake was van recidive is aan de Bosschenaar een dagvaarding uitgereikt om zich te zijner tijd voor de rechter te verantwoorden. BEJAARDE VROUW LOOPT BRANDWONDEN OP ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond heeft een 87-jarige vrouw bij een brand in haar woning brandwonden opgelopen. De brand ontstond vermoedelijk door een waxinekaarsje bij een Mariabeeldje. Het slachtoffer probeerde het brandje te blussen met een deken en liep daarbij brandwonden op aan haar armen. Zij is per ambulance overgebracht naar het Grootziekengasthuis. De woonkamer is geheel uitgebrand. De brandweer wist de schade verder beperkt te houden.

MAN GEWOND BIJ AANRIJDING (Hintham)

Zondagavond is een 36-jarige Hinthammer op de Hasseltsedijk terhoogte van het bruggetje over de Zandvang in zijn woonplaats gewond geraakt nadat hij door nog onbekende oorzaak met zijn bestelauto tegen de brug was geslipt. Hij is per ambulance met botbreuken overgebracht naar het Carolusziekenhuis in 's-Hertogen-bosch.

WINKELDIEFSTAL FL. 240,= BOETE ('s-Hertogenbosch)

Maandagmorgen is een 26-jarige Bossche bij een supermarkt aan de Lokeren-passage in 's-Hertogenbosch betrapt op diefstal van toiletartikelen. De vrouw rekende slechts een klein gedeelte van haar boodschappen af. In haar tas werden bij nader onderzoek diverse onbetaalde toiletartikelen aangetroffen. Zij kreeg een geldboete van Fl. 240,= en een winkelverbod.

DIEFSTAL COMPUTER ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag is vanuit een school aan de Acaciasingel in 's-Hertogen-bosch een computer met randapparatuur ontvreemd. Toegang is verkregen door het forceren van een raam.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag is ingebroken in een schildersloods aan de Paardskerkhof-weg in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het forceren van een deur. Uit het pand is spuitapparatuur ter waarde van ongeveer Fl. 17.000,= ontvreemd.