Visio ondersteunt Microsoft Office 2000

Datum nieuwsfeit: 05-07-1999

Visio ondersteunt Microsoft Office 2000

Londen, 5 juli 1999 - Visio Corp. maakt bekend dat haar nieuwste generatie Visio- technologie en haar Visio 2000-productreeks volledige ondersteuning bieden voor Microsoft Office 2000. Visio heeft een lange traditie in de ondersteuning van Microsoft-producten, waardoor de teken- en diagramsoftware van Visio ook in de industriestandaard Microsoft Office 2000 volledig is geïntegreerd. Door de combinatie van de intuïtieve tekensoftware van Visio met het gebruiksgemak en de `look and feel' van Office 2000 kunnen Visio-gebruikers snel en makkelijk met het programma werken. Behalve dat de programma's eenzelfde interface hebben, kunnen ze ook makkelijk worden uitgewisseld.

"De combinatie van Microsoft Office en Visio 2000 biedt gebruikers een krachtige set gebruikersvriendelijke tools, waarmee zij al hun zakelijke informatie gezamenlijk kunnen gebruiken, uitwisselen en analyseren", zegt John Duncan, Microsoft Office Product Manager. "Visio 2000 breidt de geïntegreerde werkomgeving van Microsoft Office 2000 nog verder uit."

Visio is een Microsoft Office 2000 launch partner en ontwikkelt haar producten met behulp van de gebruikersvriendelijke Office 2000-interface. De Visio-interface voorziet gebruikers van alle gemakken van de Microsoft-technologie, waardoor gebruikers snel met het programma kunnen werken. Visio ontwikkelt ook nieuwe ondersteuningsmogelijkheden voor Microsoft- producten. Visio 2000 biedt ontwikkelaars een geraffineerd en volwassen objectenmodel dat volledig toegankelijk is via de Microsoft COM-interface en dat naadloze integratie tussen de Visio-technologie en Microsoft Office 2000 realiseert. Verder gaat Visio ook ondersteuning bieden voor Microsoft Visual Basic for Applications (VBA) versie 6.0., de script- en automatiseringstools van Microsoft Office 2000 en de Visio 2000-technologie. Op basis van VBA kunnen ontwikkelaars Visio-technologie aanpassen aan een grote hoeveelheid industriële applicaties met de bekende ontwikkeltool. Op die manier kan Visio-technologie eenvoudig geïntegreerd worden met bestaande data, applicaties en workflow binnen ondernemingen.

"Microsoft Office 2000 is een sterke upgrade en wij willen onze klanten de mogelijkheid bieden deze nieuwe technologie ook in Visio 2000 te benutten", aldus Arnold van der Weide, Director of European Product Marketing bij Visio. "Wij zijn blij met de integratie van Visio en Microsoft Office 2000, omdat het onze gebruikers voorziet van alle mogelijkheden en gemakken om krachtige oplossingen te ontwikkelen, te implementeren en toe te passen."

Over Visio

Visio werd in september 1990 in de VS opgericht om zakelijke grafische software te ontwikkelen en te verkopen. Visio's filosofie is het leveren van een unieke technologie voor een grote verscheidenheid van gebruikers in grote organisaties, waardoor zij snel en effectief allerlei zakelijke en technische diagrammen kunnen maken. Het bedrijf kwam in 1992 op de markt met Visio 1.0, een zakelijk teken- en diagrammenpakket. Sinds die tijd heeft Visio aanvullende intelligente tekenproducten op de markt gebracht, waaronder onlangs de gehele 5.0-productlijn, bestaande uit Visio Standard, Visio Professional en Visio Technical. Er zijn sinds de oprichting meer dan 3 miljoen pakketten van de Visio-software verkocht.

Visio International bedient de Europese markt via geselecteerde distributiepartners en biedt service en technische ondersteuning voor haar internationale afnemers. Het bedrijf heeft vestigingen in Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Visio's medeoprichters zijn Jeremy Jaech en Dave Walter, twee van de oprichters van Aldus, en Ted Johnson.

Voor meer persinformatie:

Visio International Lammers van Toorenburg PR

Annalise Coady Francine Loos /

European Public Relations Manager Caroline de Zoeten

Tel. +44 1372 227 900 Tel. +31 (0)30 65 65 070

E-mail: (AnnaliseC@visio.com) E-mail: (francine@lvtpr.nl) / (caroline@lvtpr.nl)