Hunter Douglas verkoopt Braziliaanse machinerieënfabriek

Datum nieuwsfeit: 06-07-1999
HUNTER DOUGLAS VERKOOPT BRAZILIAANSE MACHINERIEËNFABRIEK

Rotterdam: Hunter Douglas heeft haar in Porto Alegre (Brazilië) gevestigde precisiemachinerieënfabriek Wotan Maquinas Operatrizes (WMO) verkocht aan een groep Amerikaanse investeerders onder leiding van William Fife, voormalig voorzitter en Chief Executive Officer van Giddings & Lewis Inc., een vooraanstaande Amerikaanse fabrikant van precisiemachinerieën. In 1998 had WMO een omzet van ongeveer US$ 15 miljoen en 200 medewerkers.

De desinvestering is onderdeel van de strategie van Hunter Douglas zich te concentreren op haar kernactiviteiten raambekleding- en bouwproducten. De voorwaarden van de transactie worden niet bekendgemaakt.

De nieuwe onderneming, genaamd Wotan Automation International, waarin Hunter Douglas een minderheidsbelang zal houden, heeft het voornemen het huidige WMO assortiment van kotterbanken en bewerkingscentra uit te bouwen, assemblage- en servicefaciliteiten op te zetten in Lebanon, Indiana, Verenigde Staten en de omzet in Noord-Amerika en andere exportmarkten sterk uit te breiden.

Hunter Douglas, met het hoofdkantoor in Rotterdam, is wereldwijd marktleider op het gebied van raambekledingproducten en een belangrijke producent van bouwproducten. De Groep omvat 140 ondernemingen, die actief zijn in ruim 80 landen en heeft ongeveer 14.000 werknemers en een omzet van f 2,7 miljard over 1998.

De aandelen van Hunter Douglas N.V. worden verhandeld aan de effectenbeurzen van Nederland, Zwitserland en Duitsland, via Seaq International (Londen) en als ADR's op de "over-the-counter market" in New York.

Voor nadere informatie:

L. Reijtenbagh