Hertaxatie onroerend goed in Hoorn

Datum nieuwsfeit: 06-07-1999

Hertaxatie onroerend goed

De gemeente is in het kader van de Wet Waardering Onroerende Zaken begonnen met het taxeren van de ruim 30.000 in Hoorn aanwezige onroerende zaken. De uitvoering van de werkzaamheden is in handen van Damastes BV uit Hoevelaken.
De taxaties vinden plaats op basis van het marktniveau van 1 januari 1999; de nieuwe waardes zullen voor het eerst gebruikt worden voor de aanslagen over het jaar 2001.

Referentie
Het stuk voor stuk bezoeken en taxeren van 30.000 objecten is een dure en tijdrovende aangelegenheid. Daarom maakt de gemeente gebruik van een zogenaamd referentiestelsel. Dit houdt in dat alle onroerende zaken die in 1998 en 1999 verkocht zijn getaxeerd worden en vervolgens model staan voor de waarde die aan andere, vergelijkbare panden kan worden toegekend.

Legitimatie
Taxateurs die panden bezoeken kunnen zich legitimeren en zullen de eigenaar of bewoner vragen om mee te werken aan een bezichtiging en aan het verstrekken van informatie ter voorkoming van foutieve taxatie.
Meer informatie is verkrijgbaar bij mevrouw I. Bakker-Abbekerk van de afdeling Belastingen, telefoon 252270.