MCI WorldCom Nederland introduceert webwinkel voor MKB

Datum nieuwsfeit: 06-07-1999

On-line prijsvergelijking kan MKB 15 tot 25% besparing op telefoonkosten opleveren.

Amsterdam, 6 juli 1999 - MCI WorldCom B.V. heeft een webwinkel geopend (www.mciworldcom.nl/winkel) die speciaal gericht is op het Nederlandse midden- en kleinbedrijf. Deze categorie van bedrijven kan hier 24 uur per etmaal, zeven dagen per week, terecht voor een vergelijking van hun huidige telefoonkosten met de tarieven van MCI WorldCom. Velen zullen tot de ontdekking komen dat ze bij MCI WorldCom gemiddeld 20 % goedkoper uit zijn dan bij KPN. Geïnteresseerde bedrijven kunnen vervolgens direct via de webwinkel bestellen.

De inrichting van de nieuwe website betreft een pilotproject van MCI WorldCom International. Als dit e-commerce initiatief succesvol blijkt, zullen de zusterbedrijven in de verschillende Europese landen soortgelijke websites inrichten. MCI WorldCom BV richt zich met de nieuwe webwinkel specifiek op het midden- en kleinbedrijf (MKB), met telefoonrekeningen tussen de f 750,- en f 10.000,- per maand. Bedrijven die op basis van de uitgevoerde vergelijking besluiten om de overstap naar MCI WorldCom te maken, kunnen hun telefoonnummer(s) behouden en zijn verzekerd van een snelle en vakkundige dienstverlening. Inmiddels hebben zich via de webwinkel al meerdere klanten gemeld.

MCI WorldCom maakt haar webwinkel aantrekkelijk door de bezoekers altijd de meest recente informatie op het gebied van telecommunicatiediensten te bieden. De webwinkel is zeer gebruikersvriendelijk ingericht, zodat een bezoeker snel en eenvoudig informatie kan opzoeken. Daarnaast zal MCI WorldCom op drukbezochte websites en in bladen adverteren om de doelgroep te wijzen op haar nieuwe webwinkel.

Met het nieuwe verkoopkanaal wil MCI WorldCom vanzelfsprekend haar marktaandeel vergroten. De webwinkel stelt MCI WorldCom in staat op efficiënte manier een uitgebreide dienstverlening te bieden aan veel klanten tegelijkertijd. Het is de bedoeling om via de webwinkel meerdere producten, diensten en tarievenstructuren aan te bieden, zoals calling cards, Internet-toegang en datadiensten. Dankzij deze webwinkel kan MCI WorldCom sneller nieuwe diensten en producten op de markt brengen en de relatie met haar klanten optimaliseren. De webwinkel van MCI WorldCom is te vinden op www.mciworldcom.nl/winkel.

Over MCI WorldCom
MCI WorldCom is een toonaangevend, wereldwijd opererend telecombedrijf. Het bedrijf is beursgenoteerd en behaalde in het boekjaar 1998 een omzet van $ 30 miljard. Het bedrijf telt ruim 75.000 medewerkers die in meer dan 65 landen actief zijn. Kenmerkend voor het bedrijf is het eigen wereldomspannende glasvezelnetwerk. Op basis van dit netwerk en de daarover te leveren services beoogt MCI WorldCom om binnen nu en maximaal vijf jaar de nummer één telecompartner te worden voor het bedrijfsleven en overheidsinstellingen.

In Nederland is MCI WorldCom in 1995 in Amsterdam gestart met 20 medewerkers. Nu telt de Nederlandse vestiging circa 500 medewerkers en is het bedrijf behalve in Amsterdam gevestigd in Rotterdam en Utrecht. Eind 1999 zal daar nog een vestiging in Den Haag bijkomen. Op dit moment beschikt het bedrijf over eigen glasvezelnetwerken in Amsterdam en Rotterdam die rechtstreeks gekoppeld zijn met het Pan-Europese netwerk. Om alle huidige en nieuwe klanten optimaal te kunnen bedienen zullen er in Nederland eind dit jaar tegen de 1.000 medewerkers voor MCI WorldCom actief zijn. Hiermee mag het bedrijf zich rekenen tot een van de grotere spelers op gebied van werkgelegenheid en investeringen in de infrastructuur in Nederland.

Voor meer informatie:
MCI WorldCom, Han van der Zwan, tel.: 020 - 7112621 en 06 - 55787150 of Anita van der Meer,
tel.: 020 - 7112652 en 06 - 55787202.