SAP synchroniseert customer relationship management

Datum nieuwsfeit: 06-07-1999

SAP synchroniseert customer relationship management met mySAP.com

SAP Internet Pricing and Configurator nu beschikbaar; combinatie e-business en SAP CRM in mySAP.com biedt klanten toegevoegde waarde

's Hertogenbosch, 6 juli 1999 - SAP Internet Pricing and Configurator is per direct leverbaar. Met dit product kunnen bedrijven zowel eenvoudig als complex te configureren producten en diensten verkopen via Internet. Met het samengaan van customer relationship management (CRM) en e-commerce, is SAP CRM gesynchroniseerd met de onlangs aangekondigde mySAP.com Internet-strategie. De SAP Internet Pricing and Configurator is een essentieel onderdeel van op e-commerce georiënteerde CRM en is beschikbaar binnen het SAP CRM-aanbod. Het andere, op e-commerce georiënteerde aanbod binnen SAP CRM omvat de mobiele verkoop en service scenario's van SAP CRM, die nu aan de eerste klanten worden uitgeleverd. Eind 1999 zullen de scenario's algeheel beschikbaar zijn.

"E-commerce speelt een belangrijke rol binnen customer relationship management. Mogelijkheden voor configuratie en voor het vaststellen van de prijzen kunnen de klanttevredenheid aanzienlijk verhogen, doordat de verkoper zo optimaal kan voorzien in de behoeften van de klant ten aanzien van individuele producten en diensten," aldus Alice Greene, analist van Industry Directions. "In de toekomst zal de zorg voor de klant die voor alle verkoopkanalen op elkaar is afgestemd, de aandacht voor de klant verbeteren, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid en meer verkopen. SAP is op de juiste weg met het integreren van CRM- en mySAP.com Internet-strategieën."

"SAP Internet Pricing and Configurator is een onmisbare tool om onze configuratieregels te gebruiken. Hierdoor kunnen gebruikers wereldwijd snel en eenvoudig verschillende configuraties proberen en ervan verzekerd zijn dat de systemen voldoen aan internationale standaarden," zegt dr. Ralf Franke, CIO, Business Unit Low Voltage Switchboards and Systems, Siemens AG. "Laagspanning schakelapparatuur is bijzonder ingewikkeld om te configureren, niet alleen vanwege de talloze producten en opties waaruit moet worden gekozen, maar ook vanwege de complexe onderlinge afhankelijkheden tussen de gekozen componenten. De SAP Internet Pricing and Configurator helpt ons om dit te beheren."

De SAP Internet Pricing and Configurator stelt bedrijven in staat om zowel eenvoudig als complex te configureren producten en diensten te verkopen via Internet - van meubilair met bekleding naar keuze, formaat en model, tot personal computers met talloze configuratie-opties voor de onderdelen. Klanten krijgen toegang tot de website van de verkoper en kunnen aangeven welke opties zij willen voor de producten en diensten die zij willen aanschaffen en vervolgens deze opties en prijzen real-time evalueren, waarna zij de order kunnen plaatsen. Verder biedt de opnieuw te gebruiken configuratiefunctionaliteit flexibiliteit voor alle verkoopkanalen - direct en indirect - om eenvoudig en selectief consistente, accurate en volledige verkoopvoorstellen samen te stellen aan de hand van productinformatie uit verschillende bronnen.

"Uit reacties uit de markt en van de eerste klanten blijkt dat e-commerce en CRM-scenario's in hoog tempo samengaan nu bedrijven hun concurrentievermogen willen behouden op een snel veranderende markt," zegt Dietmar Saddei, vice president van SAP CRM, SAP AG. "De SAP Internet Pricing and Configurator is slechts een eerste stap in ons streven om huidige en toekomstige SAP CRM-ontwikkelingen binnen de mySAP.com Internet-strategie te brengen, met het web als middelpunt van al onze inspanningen. We zijn ervan overtuigd dat deze strategie zal leiden tot maximale voordelen op de lange termijn voor onze klanten. Zij zullen Internet effectief en efficiënt kunnen benutten om langdurige relaties op te bouwen met hun klanten."

Beschikbaarheid
De SAP Internet Pricing and Configurator is per direct beschikbaar en zal een sleutelrol spelen binnen SAP CRM. De mobiele verkoop en services scenario's van SAP CRM Release 1.1 bevinden zich momenteel in de eerste uitleveringsfase en zullen eind 1999 algeheel beschikbaar zijn in Engels- en Duitstalige versies voor Europa en Noord-Amerika. Aanvullende, op Internet gebaseerde CRM-scenario's zullen de komende maanden aan klanten worden geleverd als onderdeel van mySAP.com. Deze scenario's zullen beschikken over uitgebreide mogelijkheden voor kennisbeheer en beslissingsondersteuning.

Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in bedrijfsbrede zakelijke software. De software en diensten van SAP maken van een organisatie een geïntegreerd geheel dat alle bedrijfsonderdelen bestrijkt, van de financiële administratie en de personeelsafdeling tot de productie, verkoop en distributie. Deze integratie maakt het voor bedrijven mogelijk hun ketens te optimaliseren, de banden met hun klanten te versterken en betere beleidsbeslissingen te nemen om zo een voorsprong te nemen op de concurrentie. Het in 1972 opgerichte SAP is gevestigd in het Duitse Walldorf. Meer informatie over SAP kunt u vinden via Internet: www.sap.com/.

Dit bericht en andere persberichten zijn te vinden op: www.sap.com/netherlands/pers/.

Voor meer informatie:

SAP Nederland B.V., Karin Venverloo, Telefoon: 073 - 64 57 537, e-mail: karin.venverloo@sap-ag.de
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Judy van KamperdijkJudy van Kamperdijk,
Telefoon: 023 - 56 28 208, e-mail: (judyvk@monogram.nl)

SAP, SAP CRM, mySAP.com, Enjoy SAP A Better Return on Information en alle SAP-producten en diensten die in dit persbericht worden vermeld, zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken SAP AG. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.