FNV: Bonden naar rechter om Stork Screens

Datum nieuwsfeit: 07-07-1999

FNV BONDGENOTEN

FNV: Bonden naar rechter om Stork Screens

FNV Bondgenoten en de CNV Bedrijvenbond overwegen de kort gedingrechter in te schakelen, nu Stork ook vanmorgen weigerde, achtergrondinformatie te verschaffen over de reorganisatie van het bedrijf Stork Screens in Boxmeer. Van de 450 arbeidsplaatsen moeten er negentig weg. 'Willen we kunnen beoordelen of die sanering echt nodig is en in deze omvang, dan moet er bedrijfsinformatie op tafel komen,' aldus FNV-bestuurder Nurretin Altundal. Vanmorgen, tijdens de vierde gespreksronde, leidde het touwtrekken daarover opnieuw tot niets. De vakbonden kregen bijvoorbeeld geen inzage in het rapport van een externe deskundige, dat in opdracht van de ondernemingsraad is uitgebracht. Ook het OR-advies blijft de bonden onthouden. Naar verluidt is er in de textielindustrie minder behoefte aan sjabloons voor het bedrukken van textiel, omdat de mode minder gedessineerd is. Alrundal wil de informatie voor maandag hebben,als opnieuw een ontmoeting met de Storkdirectie is voorzien.

Meer informatie: Nurettin Altundal (06)-51406435

06 jul 99 22:32