Nieuwe CAO voor Detron Micro Engineering

FNV BONDGENOTEN

FNV: Nieuwe CAO voor Detron Micro Engineering

NIEUWE CAO VOOR DETRON MICRO ENGINEERING

De vakorganisaties FNV Bondgenoten, CNV Bedrijven, VHPP en Unie hebben vandaag met Detron een principe-akkoord bereikt over een eerste eigen CAO voor deze voormalige Philips dochter. De CAO gaat met terugwerkende kracht in op 1 april 1999 en heeft een looptijd van 1 jaar.

In het principe-akkoord voor het Nijmeegse bedrijf is een loonsverhoging afgesproken van 3,25 procent op 1 juli 1999. Verder zijn er afspraken gemaakt over een kinderopvangregeling, de premiespaarregeling en een studie naar employability. Daarnaast is afgesproken dat indien er binnen Detron Group een optieregeling voor het personeel komt, deze ook zal gelden voor het personeel van Detron Micro Services.
De looptijd van de nieuwe CAO wordt gebruikt om een nieuwe pensioenregeling voor het personeel van Detron Micro Engineering te maken. Tot die tijd blijven de pensioenrechten van de werknemers zoals zij waren onder de CAO van Philips. Ook de overige arbeidsvoorwaarden worden overgenomen van Philips.

Bestuurder Carla Kiburg is gelukkig met het resultaat:'Dit is een .mooie prelude' voor de komende onderhandelingen voor een CAO voor de Telecom divisie van Detron'. Ook onderhandelaar Etienne Nagtzaam van Detron Group is uiterst tevreden over het constructieve akkoord.

Bij Detron Group werken in totaal 2300 mensen, waarvan 160 bij Detron Micro Engineering. Detron Group bestaat uit twee divisies: Detron Industrial Services, waarvan Detron Micro Engineering deel uitmaakt, en Detron Telecom Services, waarin opgenomen een deel van het voormalige Lucent Technologies in Huizen.

Meer informatie:
Carla Kiburg, FNV Bondgenoten: 06-22528673