Pinnacle Systems neemt HP Broadcast Video Server over

Datum nieuwsfeit: 07-07-1999

Pinnacle Systems neemt Hewlett Packard Broadcast Video Server Groep over

Pinnacle Systems versterkt positie op de video-server markt met oplossingen voor de televisie broadcast en de Internet-broadcast markt

MOUNTAIN VIEW en PALO ALTO, Calif., 07 juli 1999 — Pinnacle Systems, Inc. (NASDAQ: PCLE) en Hewlett-Packard Company (NYSE: HWP) hebben aangekondigd dat zij een koopovereenkomst hebben gesloten inzake de verkoop van HP's broadcast-video-server groep aan Pinnacle Systems.

Conform de voorwaarden die zijn opgenomen in de definitieve overeenkomst verkrijgt Pinnacle Systems vrijwel alle activa van de Video Communications Division van HP, waaronder ook werknemers en management. De volledige koopprijs is naar verwachting rond de $40 miljoen. Een derde van de uiteindelijke koopprijs wordt contant voldaan en de resterende twee derde in gewone aandelen Pinnacle Systems. De transactie wordt naar verwachting begin augustus afgesloten, onder voorbehoud van de vereiste regulatieve goedkeuring.

"HP’s nieuwe MediaStream servers 700 en 1600 betekenen een aanvulling voor Pinnacle’s Thunder en iThunder video servers en zullen omroepbedrijven en beeldleveranciers via Internet geavanceerde oplossingen bieden voor de opslag en distributie van topkwaliteit digitale media. We zijn blij met de injectie met HP’s talent en technologie en de voordelen daarvan voor Pinnacle." aldus Mark Sanders, president en chief executive officer van Pinnacle Systems.

"De synergie in onze beide bedrijven maakt duidelijk dat we profijt kunnen hebben van onze wederzijdse sterke punten door eenvoudigweg de barrières tussen ons te slechten en onze digital-video groepen te combineren," aldus Tom White, vice president en general manager van HP’s Communications Solutions Group. De overeenkomst, waarbij HP het grootste deel van de koopprijs in aandelen Pinnacle Systems ontvangt, en die tevens een technologie-overdrachtovereenkomst omvat, onderstreept het belang van de twee bedrijven bij een succesvolle fusie die gericht is op verbetering van de producten en diensten. Het kleine aantal HP werknemers dat niet overstapt naar Pinnacle Systems krijgt een andere functie binnen HP.

De video server producten van Pinnacle Systems
De Thunder multichannel media server van Pinnacle Systems werd op de markt gebracht op de conventie van de National Association of Broadcaster’s (NAB) in april 1999 waar het gekozen werd tot Editor's Pick of the Show van Television Broadcast magazine.

Over de serverproducten van HP
De nieuwe MediaStream servers 700 en 1600 die dit jaar geïntroduceerd werden op de NAB zijn de derde generatie producten van HP. Ze zijn reeds gekozen door een aantal vooraanstaande televisieorganisaties als backbone van hun vitale behoeften op het gebied van de distributie van on-air digitale media. De MediaStream productlijn is gericht op installaties waarvoor een groot aantal playout kanalen nodig is en is voorzien van een door HP ontwikkelde methode voor MPEG2 coderingsschema's voor de meest efficiënte opslag van topkwaliteit video die er op de markt is.
Hewlett-Packard Company -- een vooraanstaand wereldwijd leverancier van computer- en beeldoplossingen en diensten voor bedrijf en thuis -- is gericht op het aangrijpen van de mogelijkheden van Internet en de uitbreiding van elektronische diensten. HP heeft 123.000 medewerkers wereldwijd en had een totale opbrengst van $47,1 miljard in het boekjaar 1998. Informatie over HP, haar producten en het Jaar 2000 programma van het bedrijf is te vinden op het World Wide Web op www.hp.com.

Pinnacle Systems (NASDAQ:PCLE) is wereldwijd de leider op het gebied van digitale videobewerking, erkend door 5 Emmy Awards. Met wereldwijd meer dan 300 werknemers is Pinnacle Systems genoteerd in de Top 100 van de snelst groeiende bedrijven uit Silicon Valley. Via haar assortiment van miroVIDEO en Pinnacle producten kan zij beantwoorden aan elke soort behoefte (voor privé of voor professionele doeleinden) afhankelijk van budget en platform.
Alle handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars en worden uitsluitend gebruikt voor identificatie- en referentiedoeleinden, zonder de intentie om inbreuk te maken op auteursrechten.

Voor meer informatie: Perscontacten (niet
publiceren a.u.b.):