@Home Nederland publiceert 'Dagboek uit Kosovo'

Datum nieuwsfeit: 07-07-1999

@Home Nederland publiceert exclusief 'Dagboek uit Kosovo'

Amsterdam, 7 juli 1999 - Breedband-internetaanbieder @Home Nederland publiceert de komende weken een exclusief 'Dagboek uit Kosovo'. De Nederlandse militair Harm Oirbans bericht dagelijks vanuit Orahovac (Kosovo) over zijn werkzaamheden voor de KFOR-vredesmacht.

Harm Oirbans (25 jaar) is plaatsvervangend commandant stuksbediening op een M109 houwitser en maakt deel uit van de zogenoemde Gele Rijders die op 13 juni Kosovo introkken. De dagboeken bieden een verassende en soms onthullende kijk op de dagelijkse werkzaamheden van een 25-jarige Nederlandse militair in Kosovo. Zo schreef Oirbans persoonlijke verslagen over de brandstichtingen van Servische huizen, de bewaking van massagraven en zijn ontmoetingen met oorlogsslachtoffers. De dagelijkse verslagen van Oirbans worden in volledige vorm gepubliceerd op de breedband Web-site van @Home Nederland, die inmiddels in een aantal plaatsen in het verspreidingsgebied van kabelbedrijven Castel en Palet Kabelcom beschikbaar is. Ze zijn in verkorte vorm beschikbaar op de algemeen toegankelijke Web-site van @Home Nederland: www.home.nl

Volgens hoofdredacteur Marcus Polman van @Home Nederland sluit de publicatie van de Kosovo-dagboeken goed aan op de redactionele formule die de breedband-internetaanbieder heeft vastgesteld. "@Home Nederland wil meer zijn dan een gids in het immense aanbod van informatie op het Internet. Wij zien breedband-technologie als middel bij uitstek om ook eigen nieuws en achtergronden aan onze abonnees aan te bieden."

@Home Nederland

De @Home-ervaring levert internet zoals internet bedoeld is. Abonnees van @Home ervaren snelle, betrouwbare, efficiënte, 'always on' diensten tegen een vaste prijs per maand, zonder telefoonkosten. Met een verrassend aanbod van interessante content zoals nieuws, sport, economie, games en nog veel meer. Content die is ontwikkeld door @Home's eigen redactieteam of samen met toonaangevende content-leveranciers. Al deze diensten zijn toegankelijk via een unieke breedband-portal die exclusief beschikbaar is voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt ook extra faciliteiten, zoals drie mailboxen en drie keer 5 MB Webspace, voor een eigen homepage.

@Home Nederland biedt breedband-internet aan consumenten die maximaal gebruik willen maken van de mogelijkheden die het internet biedt. Ze doet dat samen met content providers die internetgebruikers op een volledig nieuwe manier willen bereiken. En met kabelexploitanten die hun abonnees nieuwe diensten kunnen bieden tegen lage investeringen.

@Home Benelux is gevestigd in Amsterdam en distribueert zeer snelle en eenvoudig toegankelijke internetdiensten, gebruikmakend van haar eigen infrastructuur en de glasvezel- en coaxinfrastructuur van kabelexploitanten. Door het gebruik van deze infrastructuren en het unieke netwerkmanagement van @Home ervaren abonnees aanzienlijk meer snelheid dan bij de conventionele internetdiensten. Doordat de verbinding met @Home 'always on' is, wordt een unieke multimedia-applicatie aangeboden, die alle bestaande web-ervaringen overstijgt.

In @Home Benelux BV participeren Excite@Home uit de Verenigde Staten, Intel Corporation, EDON N.V. en Palet Kabelcom B.V. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met CasTel en Palet Kabelcom (en binnenkort met NV Nutsbedrijven Maastricht), en bereikt daarmee ruim 1,4 miljoen huishoudens in Nederland. Bij @Home Benelux BV in Amsterdam werken circa 80 mensen. Meer informatie is verkrijgbaar op de @Home Nederland web-site: www.home.nl

Voor meer informatie:

@Home Benelux BV

Lucas Stassen

Public Relations Manager

telefoon: 020 - 88 556 40

e-mail: (lstassen@corp.nl.home.com)

Lammers van Toorenburg PR

Charly Lammers van Toorenburg / Klaas Doornbos

telefoon: 030 65 65 070

e-mail: (charly@lvtpr.nl) ; (klaas@lvtpr.nl)

©1999 @Home Benelux BV. @Home, Excite@Home Network, @Work, @Home Nederland en @Home Benelux en het @-ball-logo zijn geregistreerde handelsmerken van At Home Corporation. Alle andere product- en merknamen zijn handelsmerken van de respectievelijke eigenaren.