Wereldwijde Lotus Domino-implementatie bij Nutreco

Datum nieuwsfeit: 08-07-1999

Wereldwijde Lotus Domino-implementatie bij Nutreco

Diemen, 8 juli 1999 ? Nutreco, internationaal marktleider in de diervoeder- en levensmiddelenindustrie, zal de komende maand wereldwijd haar nieuwe Lotus Domino/Lotus Notes-infrastructuur in gebruik nemen. De nieuwe infrastructuur bestaat uit 60 Domino-servers en 2.500 Notes-werkplekken en is bedoeld om de uitwisseling van ongestructureerde gegevens, die tot nu toe alleen ad hoc beschikbaar waren, te verbeteren.

De Domino-infrastructuur van Nutreco is hi
ërarchisch opgebouwd en kent één
centrale server die repliceert met servers in diverse vestigingen en landen. De 60 Domino-servers zijn centraal ingericht volgens Nutreco-standaarden, waarna ze zijn verscheept naar hun locatie. De keuze voor één standaard omgeving in een hiërarchisch netwerk past bij Nutreco's bedrijfsstructuur van business groups en werkmaatschappijen en biedt bovendien diverse kostenbesparingen.

Binnen de nieuwe omgeving kunnen nu alle daartoe bevoegde medewerkers 'free format'-documenten van uiteenlopende afdelingen, waaronder van R&D, marketing en inkoop, inzien. Behalve voor wereldwijd documentenbeheer gaat Nutreco Lotus Domino/Lotus Notes ook gebruiken voor e-mail, waardoor Nutreco's internationale berichtenverkeer aanzienlijk kan worden gestroomlijnd.

De keuze voor Lotus werd door Nutreco gemaakt in het voorjaar van 1998. De belangrijkste overwegingen daarbij waren de kwaliteit van Lotus? oplossingen en haar voorsprong in de markt. Bovendien bestond er binnen diverse business units van Nutreco al ruime ervaring met Lotus Notes. Het najaar van 1998 werd besteed aan de kennismaking met de mogelijkheden van Lotus Domino en Notes en het ontwerp van de applicaties, waarna opleidingstrajecten van start gingen voor gebruikers en beheerders. De gefaseerde uitrol in 15 landen vond dit voorjaar plaats en is voltooid zodra de laatste Domino-servers en Notes-clients aan de locaties ter beschikking zijn gesteld.

?De uitrol is tot dusver een groot succes gebleken. Niet alleen kende de implementatie geen noemenswaardige problemen, ook de gebruikers zijn zeer enthousiast over de nieuwe mogelijkheden,? aldus Peter Bakker, Corporate IT Manager van Nutreco. ?Met Lotus als nieuw standaardplatform zetten we een flinke stap voorwaarts. Bovendien versnellen we er in de toekomst de invoering van nieuwe applicaties mee. Ook dat was een belangrijke reden tot aanschaf.?

Nutreco Holding N.V.
Binnen Nutreco is een internationale groep bedrijven verzameld die toonaangevende posities innemen in de dier- en visvoederbranche en levensmiddelenindustrie. De activiteiten van de groep richten zich voornamelijk op veehouderij (zowel pluimvee als varkens), visteelt en de verwerking van vlees en vis. De groep is zodoende actief in alle schakels van de voedselproductieketen.
De dertien werkmaatschappijen beschikken gezamenlijk over meer dan 60 productie- en verwerkingslocaties in meer dan 15 landen ter wereld, van Noorwegen tot Chili. Nutreco's omzet bedroeg in 1997 bijna 5 miljard gulden. Nutreco ontstond in 1994 door een management buy-out van BP Nutrition en is genoteerd aan de Amsterdamse beurs. De hoofdzetel van Nutreco is gevestigd in het Nederlandse Boxmeer.

Lotus Development Corporation
Lotus Development Corporation bestaat sinds 1982 en is onderdeel van IBM. Lotus levert producten en services die zijn gericht op de samenwerking van individuen en bedrijven in een netwerkomgeving. Lotus-applicaties zorgen voor de onderlinge communicatie en voor de ontsluiting van informatie over de traditionele organisatiegrenzen heen. Lotus brengt haar producten wereldwijd in meer dan 80 landen op de markt. Lotus is wereldmarktleider op het gebied van messaging en groupware. De Lotus Services Group ondersteunt klanten met advies, implementatie, support en opleiding.

Voor meer informatie:
Lotus Development Nederland BV BRODEUR Schoep & Van der Toorn Miranda Velzeboer Mirjam Jonker
Tel: 020 314 11 23 Tel: 020 487 40 00
Fax: 020 600 14 44 Fax: 020 669 72 65
e-mail: (miranda_velzeboer@lotus.com) e-mail: (mjonker@svdt.nl)