IBM introduceert versie 2 SecureWay On-Demand Server

Datum nieuwsfeit: 08-07-1999

SecureWay On-Demand Server: gepersonaliseerde webapplicaties voor gebruikers op verschillende clients

Nieuwe opties voor afstemming op individuele behoeften

Amsterdam, 8 juli 1999 - IBM introduceert versie 2 van SecureWay On-Demand Server. Met deze software krijgen gebruikers de beschikking over gepersonaliseerde webapplicaties op basis van persoonlijke voorkeuren, toegangsrechten en eigenschappen van de gebruikte apparatuur.

De nieuwe versie van SecureWay On-Demand Server verbetert de technologie door ondersteuning van meerdere servers, twee niveaus van personalisatie, meer beveiligingsvoorzieningen en directory-functionaliteit. Het biedt daarnaast ondersteuning voor de besturingssystemen Sun Solaris en Linux.

Binnen elke organisatie bestaat wel de behoefte om de toegang tot informatie te regelen. Zo moet de financiële afdeling van een bedrijf toegang hebben tot statistische software en omzetgegevens, terwijl andere afdelingen deze gegevens juist niet mogen benaderen. Dankzij SecureWay On-Demand Server kan de netwerkbeheerder de toegang tot gegevens op een veilige manier regelen en alleen hen toegang geven die daar behoefte aan hebben. Daarbij kan de gebruiker van elke voor Java geschikte webbrowser gebruikmaken, ook van de nieuwste non-PC 'pervasive computing'-apparatuur.

SecureWay On-Demand Server V2 is nu leverbaar. Voor meer informatie over SecureWay On-Demand Server kunt u terecht op de volgende website: www.ibm.com/software/network/on-demand.

IBM SecureWay Software
IBM SecureWay Software is een omvangrijke productlijn die garant staat voor een veilig netwerkplatform voor e-business-applicaties in heterogene computeromgevingen. SecureWay Software helpt bij het lokaliseren van netwerkresources (mensen, informatie en applicaties), het toegankelijk maken van die resources voor klanten, partners en werknemers (via verschillende systemen) en het beveiligen van communicatiesessies, gegevens en transacties. Voor meer informatie over IBM SecureWay Software: www.ibm.com/secureway.

Over IBM
IBM is 's werelds grootste IT-onderneming met 80 jaar ervaring op het gebied van bedrijfsinnovatie. Met een productaanbod bestaande uit applicaties, middleware en besturingssystemen voor de meest uiteenlopende computerplatforms, reikt IBM Software haar klanten alle middelen aan om in dit nieuwe tijdperk van elektronisch zakendoen mee voorop te lopen.

Internet-gebruikers kunnen ook voor nadere informatie over IBM en haar producten, diensten en technologie terecht op het World Wide Web. Het adres van IBM's home page is www.ibm.com. Dit persbericht en andere informatie van en over IBM is elektronisch beschikbaar op NEWSdesk, het online IT-nieuwsnetwerk. Deze dienst is bereikbaar op het Internet, WWW-adres: www.newsdesk.com.

namens IBM
Brodeur Schoep & Van der Toorn
Anja Verheij
020 ? 48 74 000
(anja@svdt.nl)

Achtergrondinformatie bij persbericht ?SecureWay On-Demand Server?

SecureWay On-Demand Server, versie 2, is Java-software die ervoor zorgt dat netwerkgebruikers kunnen werken met gepersonaliseerde webapplicaties. Aan SecureWay On-Demand Server ligt het concept van 'profile serving' ten grondslag. Dit concept vertaalt zich in optimalisatie van de webapplicatie-serveromgeving door te voorzien in gepersonaliseerde, maar gecontroleerde toegang tot webapplicaties op basis van individuele behoeften en bedrijfsbeleid. 'Profile serving' is van essentieel belang voor bedrijven die te maken hebben met een grote verscheidenheid van applicaties, grote aantallen gebruikers en verschillende soorten clients.

Nieuwe functies en mogelijkheden

* Een nieuw ontwerp waardoor beheerders applicaties ter beschikking kunnen stellen op verschillende servers.
* Een getrapte personalisatieprocedure waardoor beheerders regels op basis van beleid kunnen opstellen. Daarnaast kunnen gebruikers eigen voorkeuren instellen in het kader van deze beleidsrichtlijnen.

* Diverse beveiligingsvoorzieningen waaronder standaard authenticatie- en autorisatiemethoden die de toegang tot services en software regelen. Standaard encryptiemethoden voorkomen dat gebruikers-, groeps- en voorkeursgegevens ongeoorloofd worden benaderd.

* Ondersteunt Java-applets, -servlets, -applicaties, HTML en XML.

* 'Tivoli premier-level'-certificatie, inclusief Global Enterprise Management.

* Een uitgebreide, eenvoudig te gebruiken toolkit met API's die is geïntegreerd met veelgebruikte Java-tools voor visueel programmeren. Met deze toolkit kunnen alle services van SecureWay On-Demand Server probleemloos worden benaderd.
* Ondersteunde besturingssystemen: IBM AIX, OS/390 en OS/400 (4e kwartaal 1999), Microsoft Windows NT, Sun Solaris en Linux.

SecureWay On-Demand Server is ontwikkeld volgens industriestandaards, waardoor de oplossing open en interoperabel is. Ondersteunde industriestandaards: JNDI, HTTP, Secure HTTP, Java RMI, SSL en LDAP. Verder biedt de server ondersteuning voor Java-applets, Java-servlets en Java-applicaties, 'simple HTML' en XML.