Axis rondt ontwikkeling plug and play-toepassing af

Datum nieuwsfeit: 08-07-1999

Axis rondt ontwikkeling van universele plug and play-toepassing af

Rotterdam, 8 juli 1999 - Axis Communications kondigt de eerste universele plug and play- implementatie aan voor netwerkverbonden apparatuur. Axis, een toonaangevende ontwikkelaar van intelligente netwerkapparatuur, gaat drie door deze universele plug and play-functie ondersteunde producten op de markt brengen. De Axis-producten met deze toepassing zijn een printserver, een CD/DVD-server en een netwerkcamera.

Axis demonstreerde deze universele-implementatie in de AXIS 5400-printserver; voor printen via het netwerk, haar AXIS Storpoint CD E100 voor netwerktoegang tot de CD-resources én de AXIS 200+ Webcamera voor beelden op afstand via een standaard op IP gebaseerd netwerk. Deze door de universele plug and play-functie ondersteunde producten worden in de loop van het derde kwartaal van 1999 op de markt gebracht.

"Wij denken dat deze universal plug and play-standaard een belangrijke rol gaat spelen in de netwerkmarkt, zowel voor particulieren als voor SOHO-klanten. Met name in deze sectoren bestaat een grote behoefte aan eenvoudige oplossingen", zegt Alec Saunders, Group Planning Manager, Productivity Appliance Group bij Microsoft. "De oplossingen die Axis biedt met haar krachtige plug and play-functie, realiseren open netwerkoplossingen zonder dat de server als hub fungeert. Door de samenwerking met een bedrijf als Axis, dat al een grote reputatie heeft op het gebied van aan het netwerk verbonden traditionele stand-alone apparatuur, vormt een belangrijk onderdeel van onze algemene plug and play-strategie. Door de universele standaard in haar producten toe te passen, onderstreept Axis haar marktleiderspositie."

Axis werkt nauw samen met Microsoft bij de promotie van de universal plug and play- standaard voor aan een netwerk verbonden apparatuur. Beide bedrijven wisselen kennis en ervaring uit en testen de plug and play-ondersteuning voor alle Axis-producten en -diensten gezamenlijk. Door de volledige integratie met deze standaard biedt Axis haar klanten en OEM-partners vele voordelen, waaronder meer gebruiksgemak, hogere plug and play-functionaliteit en directe toegang tot alle netwerkmogelijkheden van Windows 98 en het geplande Windows 2000.

Axis Communications

Axis Communications staat met haar technologie vooraan in de nog altijd groeiende industrie van direct aan het netwerk te koppelen randapparatuur. Het snelgroeiende bedrijf ontwerpt en produceert storage devices, CD-ROM-drives, digitale camera's en printerservers gebaseerd op de ThinServer-technologie. Het netwerk, waaraan producten
- waaronder het Web - direct gekoppeld kunnen worden, geeft gebruikers een kostenbesparende manier om toegang te krijgen tot data en applicaties.

Axis Communications, opgericht in 1984, heeft haar hoofdkwartier in Lund, Zweden. Met wereldwijd 300 mensen in dienst heeft Axis Communications kantoren in de Verenigde Staten, Azië en Europa.

Voor meer informatie:

Axis Communications Lammers van Toorenburg PR

Marcel Visser Caroline de Zoeten

Tel: 010 2927 537 Tel: 030 6565 070

E-mail: (marcel.visser@axis.com) E-mail: (caroline@lvtpr.nl)