Bloor Research presenteert HOTT Guide Security

Datum nieuwsfeit: 08-07-1999

Geachte redactie,

Naarmate er steeds meer informatie aan steeds meer potentiële klanten ter beschikking gesteld kan worden, nemen de kansen van een onderneming op nieuwe markten met nieuwe klanten toe. Maar tegelijk groeien ook de risico's. Adequate beveiliging van IT-systemen, -netwerken en -applicaties is daarom zonder meer absolute noodzaak.

In de 400 pagina's tellende HOTT Guide Security worden alle mogelijk facetten van IT en beveiliging op een rijtje gezet en vanuit alle relevante invalshoeken belicht. Daarom is dit een rapport dat zowel algemeen management, IT-management en operationele automatiserings-medewerkers de weg wijst naar IT security oplossingen.

Deze HOTT Guide bevat security strategieën, implementatie plannen, case studies, diepgaande analyses, white papers en artikelen van de hand van bekende internationale deskundigen in de IT security industrie.

Het rapport behandelt zaken als fysieke toegangscontrole tot gebouwen en computerruimten, manieren om computernetwerken af te schermen en biedt een handleiding voor het opstellen van beveiligingsprocedures voor bijvoorbeeld human resources managers. Bij het rapport ontvangt de lezer een CD-ROM met additionele informatie, demo-software, links naar relevante websites alsmede een complete versie van de bekende ICSA Annual Firewall Buyer Guide.

Security Technologieën en Technieken

Deze HOTT Guide bevat gedetailleerde beschrijvingen van de meest gebruikte security technieken en technologieën zoals firewalls, encryptie-software, Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP) producten, Pretty Good Privacy (PGP) software en informatie omtrent het opzetten, installeren en onderhouden van een VPN (Virtual Private Network).

Uiteraard beschrijft het rapport eveneens risico's en preventiemaatregelen inzake computervirussen.

Voorts worden behandeld:

· Identificatie, authenticatie en autorisatie op het Web

· Smart cards

· het Internet Protocol Security (IPSec)

· E-mail encryptie

· Secure Sockets Layer (SSL)

· Business Continuity Planning

NOOT VOOR REDACTEUREN (niet ter publicatie)

Recensie-exemplaren van dit rapport zijn op te vragen via (pr@bloor.nl).

Het rapport HOTT Guide Security kost normaal gesproken 590 gulden (268 euro) en is verkrijgbaar bij Bloor Research Nederland. Meer informatie over het rapport vindt u op onze website: www.bloor.nl/pages/hgint.htm.

Met vriendelijke groet, BLOOR RESEARCH NEDERLAND Anjo Vorstenbosch

BLOOR RESEARCH NEDERLAND, Postbus 94520, 1090 GM A'dam, tel 020 670 6275, fax 020 670 6278, web www.bloor.nl