PvdA bezoekt Hoekse Waard

Datum nieuwsfeit: 09-07-1999

Den Haag, 6 juli 1999

PvdA bezoekt Hoekse Waard

Vrijdag 9 juli aanstaande bezoekt de PvdA-fractie de Hoekse Waard. Met het werkbezoek wil de PvdA-fractie het fractiestandpunt toetsen aan de praktijk. Om 13.00 uur zal op het stadskantoor van Dordrecht (Spuiboulevard 300) gediscussieerd worden. Om 15.00 uur vindt een kort bezoek plaats aan locaties in de omgeving die zich lenen voor inrichting als bedrijventerrein.

Aan de discussie over de ruimtelijke inrichting van de Hoekse Waard wordt onder meer deelgenomen door een aantal wethouders en burgemeesters uit de regio en twee gedeputeerden van de provincie Zuid-Holland. De PvdA-fractie wordt vertegenwoordigd door de Tweede-Kamerleden Ferd Crone, Adri Duivesteijn en Rik Hindriks.

Tijdens de discussie zal onder andere worden gesproken over het streekplan Zuid-Holland-Zuid. In dit plan is de ontwikkeling voorzien van een bedrijfsterrein van 250 hectare en een terrein voor glastuinbouw van circa 265 hectare in de Hoekse Waard. De PvdA-fractie is hier geen voorstander van. Als rekening wordt gehouden met een zoekgebied dat ruimer is dan de provinciegrenzen kan de noodzaak voor bedrijventerreinen of glastuinbouw in de Hoekse Waard niet worden aangetoond. Verder is het karakteristieke gebied, van kreken en dijken, liggend op het snijpunt van drie natuurgebieden, nodig als groene contramal van de verdere verstedelijking van het Rijnmondgebied.

Voor meer informatie: Adri Duivesteijn, telefoon: 070-318 2760