Aandeelhouders Ark oefenen conversierecht uit

Amsterdam,
9 juli 1999
AANDEELHOUDERS ARK OEFENEN CONVERSIERECHT UIT

Getronics maakt bekend dat diverse Ark aandeelhouders hun conversierechten om Ark aandelen om te wisselen in Getronics aandelen hebben uitgeoefend. De Ark aandeelhouders hebben de conversierechten ontvangen met de herplaatsing van aandelen Ark in december 1997 en mei 1998.

Momenteel zijn circa 2,6 miljoen van de in totaal 3,4 miljoen conversierechten uitgeoefend. Daarmee komt het belang van Getronics in Ark op ongeveer 91,0%.

In december 1997 en mei 1998 heeft Getronics in totaal 3,4 miljoen aandelen Ark verkocht samen met één conversierecht per herplaatst aandeel Ark. Eén conversierecht en één aandeel Ark kunnen gedurende de maand juli 1999 en voorts gedurende het hele kalenderjaar 2001 ingewisseld worden voor 0,3867 aandelen Getronics. Volledige uitoefening van deze conversierechten zal het aantal uitstaande gewone aandelen Getronics doen toenemen met circa 1,2%.

Profiel Getronics

Getronics is één van de grootste Europese dienstverlenende bedrijven op het gebied van Informatie- en CommunicatieTechnologie, met in 1998 een pro forma omzet van € 4,3 miljard en momenteel 33.000 medewerkers en activiteiten in meer dan 40 landen.

Dit persbericht houdt als zodanig geen aanbod in van enig effect in de Verenigde Staten van Amerika. Door Getronics aangeboden effecten mogen, behoudens registratie (een uitzondering van registratie) onder de "US Securities Act of 1933" niet worden aangeboden in de Verenigde Staten van Amerika. Getronics is niet voornemens om een deel van enig aanbod van effecten in de Verenigde Staten van Amerika te registreren of in dat land een publiek aanbod van effecten te doen plaatsvinden.

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:

Getronics NV
Donauweg 10 1043 AJ Amsterdam