Xerox Nederland sluit drie strategische partnercontracten

Datum nieuwsfeit: 09-07-1999

Persbericht

Met C.P. Bourg België, Roll Systems USA en Böwe Systec Nederland: Xerox (Nederland) B.V. sluit drie strategische partnercontracten

Amstelveen, 9 juli 1999 ­ Xerox (Nederland) B.V. heeft strategische partnercontracten gesloten met C.P. Bourg België, Roll Systems USA en Böwe Systec Nederland. De ­ onderling samenhangende ­ samenwerkingsverbanden zijn er op gericht klanten op het gebied van hoogvolume- en productieprinten (reprocentra, uitgeverijen, overheidsinstanties) complete oplossingen te kunnen bieden: zowel in termen van DocuTech- en DocuPrint-systemen in combinatie met invoer- en finishingapparatuur van genoemde partners, als in termen van service en onderhoud.

De contracten die Xerox met Roll Systems USA en C.P. Bourg België heeft afgesloten zijn reseller-contracten. Xerox zal de rolinvoersystemen van Roll Systems en de document finishing systemen van C.P. Bourg aan haar klanten gaan verkopen. Hierdoor kan Xerox nu complete oplossingen leveren voor bijvoorbeeld de productie van boeken in kleine oplages. Een dergelijke oplossing werd al gedemonstreerd tijdens Xerox DocuWorld '99 in mei. Werk van auteur Pim Fortuyn werd daar in een oplage van 300 exemplaren 'on demand' geprint op een gecombineerde oplossing van een Roll Systems rolinvoersysteem en een Xerox productielaserprinter, om als kant en klaar gebonden boekwerk via een bindsysteem van C.P. Bourg te voorschijn te komen. Deze manier van boekproductie betekent een enorme drempelverlaging voor het uitgeven van boeken. Maar ook voor de financiële sector biedt de combinatie van rolinvoer en losbladige uitvoer bij transactieprinten een aanzienlijke productiviteitsverhoging bij bijvoorbeeld de hoogvolumeproductie van bankafschriften. Böwe Systec Apeldoorn is de uitvoerende partij voor de onderhoudscontracten die Xerox met haar klanten afsluit voor de complete systemen. The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.
_________

Noot voor redacties