Delco Remy Verwerft Belang In Remy Korea

DELCO REMY INTERNATIONAL

Delco Remy Verwerft Belang In Remy Korea

Delco Remy International Verwerft Een Beheersend Belang In Remy Korea

Anderson (Indiana, V.S.) 7 juli - Delco Remy International, Inc., (NYSE: RMY) maakte vandaag bekend dat het een beheersend belang van 81 procent heeft verworven in zijn dochteronderneming Remy Korea Limited (RKL). De vergroting van de investering gebeurde om de belangen en kansen van Delco Remy op de markt in Azië uit te breiden. In de oorspronkelijke overeenkomst was RKL een 50-50 joint venture tussen Delco Remy, een groep Koreaanse beleggers en het management van RKL.

Thomas J. Snyder - de voorzitter van Delco Remy - zei: 'De Aziatische markt heeft zich snel hersteld en vertegenwoordigt voor onze onderneming een belangrijke groeiopportuniteit'

RKL vervaardigt starters voor de auto-industrie en zware starters en wisselstroomdynamo's voor klanten in Korea, zoals Daewoo, Asia Motors, Kia, Hyundai, en andere. Een deel van de productie wordt geëxporteerd, voornamelijk naar de Amerikaanse OEM-markt.

Delco Remy International, Inc., met hoofdzetel in Anderson (Indiana, V.S.), werd met een eerste openbare aanbieding van aandelen in december 1997 een open vennootschap. De onderneming ontwerpt, vervaardigt, herfabriceert en verdeelt elektrische onderdelen en onderdelen van de aandrijving en de overbrenging voor auto's en lichte vrachtauto's, voor middelzware en zware vrachtauto's en voor andere voertuigen voor zwaar gebruik. Het bedrijf produceert onder andere startmotors, wisselstroomdynamo's, motoren, overbrengingen, koppelomvormers, brandstofsystemen en tractiecontrolesystemen. De onderneming werkt voor de markt in reserveonderdelen en accessoires, maar ook voor fabrikanten van originele onderdelen (OEM), en is vooral actief in Noord-Amerika, maar ook in Europa, Latijns-Amerika, Azië en het gebied van de Stille Oceaan.

Uitspraken in dit persbericht die geen historische feiten beschrijven, zijn toekomstgerichte verklaringen en bijgevolg onderhevig aan bepaalde risico's en onzekerheden. Het gaat onder meer om, maar is niet beperkt tot, de risico's die betrekking hebben op de toekomstige financiële resultaten, eventuele overnames, bijkomende financieringsbehoeften, de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, het effect van concurrerende producten of prijsstelling, de impact van de economische omstandigheden en andere onzekerheden die in detail worden beschreven in de dossiers die door de onderneming worden voorgelegd aan de Amerikaanse commissie van toezicht op het effecten- en beurswezen ('Securities and Exchange Commission').

Contactpersoon: voor investeerders: David Harbert, tel.: +1 765-778-6660; of voor de media, John Pyzik, tel.: +1 765-778-6607, of per fax: +1 765-778-6414; of via Delco Remy International/Company News On-Call: www.prnewswire.com/comp/111635.html of per fax: +1 800-758-5804, toestel 111635/ (RMY)

09 jul 99 16:41