Politiebericht Drenthe

16:04 vrijdag 9 juli 1999

Martin Panman

Emmen diefstal uit winkel
Gisteravond werd door het winkelpersoneel van een supermarkt aan de Dilgt in Emmen een man betrapt die een fles Port onbetaald mee wilde nemen.
De 41 jarige man uit Emmen werd aan de politie overgedragen, die hem een proces-verbaal gaf. Bij onderzoek bleek dat de man nog een paar zaken open had staan voor eerdere gepleegde winkeldiefstallen.

Emmen diefstal auto
Een rode VW-golf is vannacht in Emmen gestolen. De auto stond geparkeerd bij de flat van de gedupeerde eigenaar aan de Haagjesweg. De 27 jarige eigenaresse deed aangifte. De auto heeft het kenteken FN-GT-26.

Meppel diefstal tas uit fietstas
Gisteren werd in de binnenstad van Meppel uit een fietstas een zwarte damestas gestolen. Terwijl de 51 jarige vrouw uit Meppel met haar fiets over de markt liep werd haar tas gestolen. In de tas zat een portemonnee met een paar honderd gulden, een giropas en een legitimatiebewijs. Ook zat er een rood mapje in met haar rijbewijs en fotos van haar klein kinderen. Met name aan deze fotos is de vrouw gehecht. Indien mensen de tas en of de fotos vinden, wordt het zeer op prijs gesteld als de vinder dit naar het politiebureau in Meppel brengt.

Schoonoord inbraak
Bij een bedrijf in Schoonoord aan de Maatschappijweg is vannacht ingebroken. De inbrekers hebben een ladder tegen de voorgevel gezet en vervolgens is een raam van het kantoor op de eerste verdieping opengebroken. Het hele kantoor werd doorzocht en een brandwerende kast werd opengebroken. Er werd een bedrag aan geld van enkele honderden guldens gestolen. De eigenaar van het bedrijf, een 49 jarige inwoner uit Schoonoord deed aangifte.

Emmen kind gegrepen door auto
Vanmorgen gebeurde er een ongeval op de Brinkenweg te Emmen. Een vijf jarig meisje stapte met haar ouders uit de stadsbus op de Rolderbrink. De vijfjarige stak vervolgens voor de bus de weg over. Daarbij werd ze aangereden door een auto, die bestuurd werd door een 39 jarige man uit Emmen.
Het slachtoffertje werd licht gewond overgebracht naar het Scheperziekenhuis in Emmen.

Controle snelheid
donderdag
Gieterzandvoort van 15.20-16.10 uur. 96 gecontroleerd, 13 reden te hard. Toegestane snelheid 60, hoogste snelheid 96. Nieuwediep van 16.25-17.20 uur. 61 gecontroleerd, 23 reden te hard. Toegestane snelheid 50, hoogste snelheid 109!!! Gasselte, Borgerweg van 17.50-18.15. 75 gecontroleerd, 3 reden te hard. Toegestane snelheid 80, hoogste snelheid 92. Gieten, Gasselterweg van 18.30-19.00. 120 gecontroleerd, 5 reden te hard. Toegestane snelheid 80, hoogste snelheid 90. Vrijdag
N37 Borger van 7.30-8.30. 948 gecontroleerd, 106 reden te hard. Toegestane snelheid 50, hoogste snelheid 86.
Hoofdweg, klijndijk van 10.30-13.30. 562 gecontroleerd, 234 reden te hard. Toegestane snelheid 50, hoogste snelheid 97. Odoorn, Valtherweg van 13.30-14.00. 57 gecontroleerd, 6 te snel. Toegestane snelheid 50. Hoogste snelheid 63 km/u.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe