Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 10-07-1999
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 10 juli 1999.

POLITIE ONTMANTELT HENNEPKWEKERIJEN.

De politie heeft aan het Zuideinde in Noordwijk vier hennepkwekerijen ontmanteld. De kwekerijen waren ondergebracht in schuren bij woningen. Drie Noordwijkse verdachten, 39, 40 en 45 jaar oud, zijn aangehouden. In de drie schuren stonden in het totaal 689 planten. In de vierde schuur lagen toppen van planten te drogen. De elektriciteit die nodig was om de kwekerijen draaiende te houden werd illegaal afgetapt. De politie nam planten en apparatuur in beslag. Het energiebedrijf heeft de woningen voorlopig afgesloten van stroomvoorziening en gaat de schade berekenen van het illegaal aftappen van stroom.

WILDKAMPEERDERS BEKEURD

Een groep Franse toeristen is gisteren in Noordwijkerhout bekeurd wegens het illegaal kamperen. De Fransen hadden hun kamp opgeslagen bij het Duinschootermeer. Nadat zij een bekeuring van fl 180,- hadden ontvangen voor "wildkamperen", gingen de toeristen op zoek naar een offciële camping.