Politiebericht Drenthe

van zaterdagavond 10 juli
21:30 zaterdag 10 juli 1999

Bert Visser

Vijf gewonden bij verkeersongeval Ees.

Vier inwoners van Emmen en een 31 jarige man uit Assen zijn zaterdagmiddag na een verkeersongeval op de kruising N34 / Odoornerweg met min of meer ernstig letsel overgebracht naar ziekenhuizen in Emmen, Assen en Groningen.
De 18 jarige bestuurder van een VW Golf merkte volgens zijn verklaring een defect aan zijn auto en sloeg, in strijd met een verbod linksaf te slaan, toch vanaf de N34 linksaf de Odoornerstraat in om het mankement te bekijken. Zijn auto werd bij die manoeuvre vol in de flank geraakt door een Audi, bestuurd door een 31 jarige man uit Assen die over de N34 in de richting Borger reed.
De bijrijder van de Golf, een 19 jarige Emmenaar is door de brandweer uit het autowrak gehaald en met nekletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Ook de chauffeur van de Audi kwam in het ziekenhuis terecht.
De afdeling technische verkeersondersteuning van de politie onderzoekt of de bestuurder van de Audi zich aan de maximum snelheid heeft gehouden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe