Clifford Chance en Rogers & Wells bevestigen fusie

fusie Clifford Chance en Rogers Wells

CLIFFORD CHANCE EN ROGERS & WELLS BEVESTIGEN FUSIE EN

DUITS TOPKANTOOR SLUIT ZICH AAN

London/New York, 11 juli 1999 - De partners van de internationale advocaten- en belastingadvieskantoren Clifford Chance en Rogers & Wells hebben dit weekend in overgrote meerderheid hun goedkeuring gegeven aan de beoogde fusie tussen de twee kantoren. Ook werd in principe het groene licht gegeven voor een fusie met één van de meest vooraanstaande advocaten- en belastingadvieskantoren in Duitsland, Pünder, Volhard, Weber & Axster. De Duitse managing partners hebben hun principe akkoord al gegeven en zullen hun partners hierover positief adviseren. De drie kantoren zullen in september hun stem uitbrengen over de drievoudige mondiale fusie.

Met de beoogde fusie tussen de drie partijen zal voor het eerst een advocatenkantoor ontstaan dat wereldwijd in alle financiële centra actief is. Als de fusie doorgaat, dan ontstaat per 1 januari 2000 een firma van 2700 advocaten verspreid over 30 kantoren in 19 landen. De nieuwe maatschap zal, gemeten naar omzet en het aantal advocaten, het grootste advocaten- en belastingadvies kantoor ter wereld zijn. Keith Clark, Senior Partner bij Clifford Chance, zegt over de fusie:

'Twee jaar geleden hebben we onze visie voor de komende tien jaar geformuleerd. We voorzagen toen dat vooraanstaande financiële instellingen en multinationals, de grootste afnemers van juridische diensten, steeds meer behoefte zouden krijgen aan een advocatenkantoor dat hen vanuit alle belangrijke financiële centra in de wereld op topniveau kan adviseren.

De vraag neemt toe. Deze fusie is ons antwoord.

De contacten met Roger & Wells en Pünder verliepen vanaf de eerste dag uitstekend, zowel professioneel als persoonlijk. Het wederzijds enthousiasme is groot."

Larry Cranch, Managing Partner van Rogers & Wells, zegt in een commentaar:

"We zetten deze stap voor onze cliënten. En we zijn dan ook zeer gelukkig met de positieve reacties die we van hen hebben gekregen, waaronder onze eerste gezamenlijke opdracht voor een internationale financieringstransactie. De nieuwe maatschap is zeker uniek door de spreiding van kantoren en door de combinatie van Engels en Amerikaans recht in deze omvang."

Thomas Gasteyer, Senior Partner bij Pünder, Volhard, Weber & Axster, zegt in zijn commentaar op de beoogde fusie:

"De zakelijke grondslag voor deze fusie is erg sterk. Dit is de eerste grensoverschrijdende fusie in de juridische wereld. Hiermee ontstaat het eerste toonaangevende, mondiale advocatenkantoor."

De drie kantoren zullen internationaal en in Nederland opereren onder de naam Clifford Chance, in Amerika als Clifford Chance Roger & Wells en in Duitsland als Clifford Chance Pünder. Clifford Chance heeft sinds de zeventiger jaren een kantoor in Amsterdam met thans 90 advocaten, belastingadviseurs en solicitors.

..

Noot voor redacties