Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Consumentenbond eist van KPN 12 miljoen extra beltegoed

Datum nieuwsfeit: 12-07-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Consumentenbond

Consumentenbond eist van KPN 12 miljoen gulden extra beltegoed

12 juli 1999

Met een mobiele telefoon met een beltegoed krijg je vaak geen contact. Uit een steekproef van de Consumentenbond komt KPN zelfs 'opzienbarend slecht' naar voren: in 4 van de 10 gevallen ging het fout. Reden voor de Consumentenbond om van KPN te eisen dat alle beltegoeden met f 10,- worden verhoogd. Dat betekent een kostenpost voor KPN van ongeveer 12 miljoen gulden. Als het probleem na 1 augustus nog niet is opgelost, zou daar volgens de Consumentenbond 1 gulden per dag bij moeten komen.

De Consumentenbond ontvangt al weken tientallen klachten per week over het gebrekkig functioneren van mobiele telefoons met een pre-paidkaart. Die klachtenstroom is voor de Consumentenbond aanleiding geweest om de afgelopen dagen zelf een praktijkproef te houden. De resultaten van dat onderzoek zijn opzienbarend en met name KPN komt er slecht uit.

Steekproef bevestigt vele klachten: mobiele telefoon met beltegoed van KPN maakt vaak geen contact
De afgelopen dagen heeft de Consumentenbond in totaal meer dan 300 keer naar de vijf aanbieders van mobiele telefonie gebeld. Bij KPN bleek dat er in ruim 40% van de pogingen geen contact tot stand gebracht kon worden. Dat steekt schril af tegen de resultaten van de concurrenten van KPN.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie