Ex-senator in Board of Directors Computer Associates

VOORMALIG SENATOR ALFONSE D'AMATO
TREEDT TOE TOT 'BOARD OF DIRECTORS'
VAN COMPUTER ASSOCIATES

Nieuwegein, Islandia, NY, 12 juli 1999 - Alfonse D'Amato - voormalig Amerikaans senator - is toegetreden tot de 'Board of Directors' van Computer Associates International Inc. (CA).

Alfonse D'Amato is drie zittingsperiodes lang namens de staat New York lid geweest van de Amerikaanse senaat. Vanaf 1995 tot zijn vertrek was hij voorzitter van het 'Committee on Banking, Housing and Urban Affairs'. Nadat hij de senaat verliet, richtte hij het adviesbureau Park Strategies op. Tevens is hij betrokken bij de afhandeling van uit de Tweede Wereldoorlog stammende Joodse claims op Duitse en Oostenrijkse banken.

"Senator D'Amato wordt wereldwijd gezien als een ervaren leider in zowel de zakenwereld als binnen de overheid, en als iemand die begrijpt wat er binnen de lokale gemeenschap speelt", zegt Charles B. Wang, 'CA Chairman and Chief Executive Officer'. "Wij zijn dan ook zeer verheugd dat hij zijn kennis en ervaring ten dienste stelt van onze 'Board of Directors'."

Als voorzitter van de senaatscommissie die zich met bancaire aangelegenheden bezighoudt, heeft D'Amato een belangrijke rol gespeeld bij het vormgeven van het Amerikaanse beleid ten aanzien van kleine bedrijven, huisvesting, transport, kredietverlening aan consumenten, hypotheken, bedrijfsfinanciering en bijvoorbeeld de handel in aandelen en obligaties. Hij heeft zich bovendien ingespannen om investeringen van het bedrijfsleven in de richting van oude binnensteden en andere economisch achtergebleven gebieden te sluizen.

"Niet alleen is Computer Associates vanuit het oogpunt van technologie één van de topbedrijven in de wereld, het heeft bovendien een uitstekende reputatie vanwege het maatschappelijke verantwoordelijkheidsgevoel dat het concern ten toon spreidt", zegt Alfonse D'Amato. "Het doet mij dan ook veel genoegen om een bijdrage te kunnen leveren aan de voortdurende groei van zo'n dynamische, internationaal georiënteerde onderneming."

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web www.cai.com of via www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager