Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 12-07-1999

Maandag 12 Juli

GESIGNALEERDE AANGEHOUDEN NA VLUCHT DOOR SLOOT (Rosmalen)

Van zondag op maandag is een 25-jarige Bosschenaar na een vluchtpoging in een sloot aan de Rodenborchweg in Rosmalen aangehouden. Agenten zagen de man langs de kant van de weg staan en herkenden in hem de persoon die op 7 juli jl. na een schorsing niet was teruggekeerd in de Penitentiaire Inrichting "De Leuvense Poort"in 's-Hertogenbosch. Bij het zien van de agenten vluchtte de Bosschenaar de sloot in. Agenten wisten hem in het water aan te houden en te boeien. Hij is ingesloten op het politiebureau. De man zat een straf uit wegens inbraken.

TAXICHAUFFEUR VALT IN SLAAP NA GEBRUIK HEROÏNE (Rosmalen)

Van zondag op maandag is op de Burg. Jhr. Van Heijdenlaan in Rosmalen een 26-jarige Bossche taxichauffeur slapend in zijn taxi met draaiende motor aangetroffen. De man bleek volgens zijn verklaring eerder die nacht heroïne te hebben gebruikt. Hij had inmiddels al een aantal klanten vervoerd. Hij wilde weer drugs gaan gebruiken maar was daarbij in slaap gevallen. Bij onderzoek in het voertuig troffen de agenten een geringe hoeveelheid heroïne aan. De man is aangehouden. Er is proces-verbaal opgemaakt voor het rijden onder invloed van verdovende middelen en het in bezit hebben van harddrugs.

TE DIEP IN HET GLAASJE GEKEKEN('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag is op de Oude Dieze in 's-Hertogenbosch een 48-jarige automobilist uit Raamsdonksveer betrapt terwijl hij te diep in het glaasje had gekeken. Bij controle bleek dat de verdachte met zijn auto reed, terwijl hij teveel alcoholhoudende drank had gebruikt. Proces-verbaal is opgemaakt en zijn rijbewijs is ingevorderd.

WONINGINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Zondagmiddag is ingebroken in een woning aan de Eerste Hambaken in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het forceren van een deur. Uit de woning zijn o.a. contant geld en sieraden ontvreemd.

GEIT BEVRIJD ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond kreeg de politie een melding dat op Orthen in 's-Hertogenbosch een geit met zijn kop vast zat met zijn kop tussen de spijlen van een hekwerk. Terplaatse gekomen bleek de melder het beestje al met een krik te hebben bevrijd.

GRASVELD IN BRAND ('s-Hertogenbosch)

Zondagmiddag is een grasveld van ca. 500 m2 tussen twee flats aan de Admiraliteitslaan in 's-Hertogenbosch nagenoeg afgebrand. De brandweer doofde het vuur. De brand is vermoedelijk door jeugdigen aangestoken.

MEISJE GEWOND NA VAL (Drunen)

Zondagmiddag is op de Sportlaan in Drunen een 13-jarig meisje uit die plaats met haar fiets ten val gekomen en gewond geraakt. Het meisje fietste na een zwembadbezoek met haar broertje naar huis. Op een gegeven moment raakten de fietsen van broer en zus elkaar en kwam het meisje ongelukkig ten val. Zij liep bij de val een dubbele botbreuk aan haar arm op. Het slachtoffer is overgebracht naar het Tweestedenziekenhuis in Waalwijk.