Inventarisatie situatie Ceteco

CETECO NV

Ceteco N.V.

Persbericht Ceteco N.V.

De bewindvoerders van Ceteco (Mrs W.M.J Bekkers en G.H. Gispen) hebben een eerste inventarisatie van de situatie bij Ceteco gemaakt. In het kader daarvan is gesproken met de direct betrokkenen, waaronder alle schuldeisers.

Voor de organisatie van Ceteco in Argentinië (Ceteco Argentina) is eveneens surséance van betaling aangevraagd. De organisatie in Argentinië heeft in 1998 en het eerste halfjaar van 1999 aanzienlijke verliezen geleden. Deze verliezen vormen een belangrijke oorzaak van de afname van de solvabiliteit van Ceteco N.V. en Ceteco Finance B.V.. Dit heeft geresulteerd in voorlopige surséance van betaling voor deze vennootschappen.

De crediteurenvergaderingen van Ceteco N.V. en Ceteco Finance B.V. zijn door de rechtbanken te Utrecht en Rotterdam vastgesteld op respectievelijk 6 oktober en 5 oktober 1999. Aan de hand van de uitkomst van deze vergaderingen zal door deze rechtbanken worden besloten over verlening van definitieve surséance van betaling.

De halfjaarcijfers zullen niet, zoals aangekondigd, op 24 augustus 1999, maar op een nader te bepalen datum rond de crediteurenvergaderingen worden gepubliceerd. De eerder aangekondigde informatieve aandeelhoudersvergadering zal na de crediteurenvergaderingen worden gehouden.

Met verwijzing naar het vorige persbericht van Ceteco delen de Raad van Bestuur en bewindvoerders mee, dat zij voorlopig uitsluitend via persberichten mededelingen zullen doen.

Maarssen, 13 juli 1999

Ceteco N.V.