Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 13-07-1999

Dinsdag 13 Juli

VERDACHTEN MISHANDELING AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen is een 44-jarige Bossche krantenbezorger op de Visstraat in 's-Hertogenbosch mishandeld. Een 31-en 33-jarige plaatsgenoot werden korte tijd later door de politie aangehouden. De volkskrantbezorger werd aangeroepen door de twee mannen. Op het moment dat hij stil bleef staan kreeg hij zonder enige reden van één van de verdachten een paar harde klappen in het gezicht. Deze man pakte ondanks heftig verzet van het slachtoffer zijn fiets af en probeerde die over de brugreling in het water te gooien. Zijn kompaan weerhield hem hiervan. Aan de hand van het signalement wisten agenten het tweetal aan te houden. Op het bureau bleek dat door de 31-jarige verdachte geen strafbare feiten waren gepleegd, hij werd heengezonden. De 33-jarige verdachte is voor nader onderzoek ingesloten.

SLACHTOFFERTJE (10) ONGEVAL OVERLEDEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond omstreeks 20.30 uur is in het Radboudziekenhuis in Nijmegen een 10-jarig Bosschenaartje overleden tengevolge van de verwondingen opgelopen bij een aanrijding. Het jongetje kwam afgelopen donderdagmiddag, terwijl hij met zijn fiets tegen het verkeer inreed, nabij de rotonde op de Maaspoortweg in 's-Hertogenbosch in aanrijding met een 16-jarige tegemoetkomende bromfietser. Het jongetje werd bewusteloos per ambulance overgebracht naar het Carolusziekenhuis. Vrijdag is het slachtoffertje overgebracht naar het Radboudziekenhuis.

MAN BEDREIGT EX-SCHOONVADER ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond heeft een 33-jarige Bosschenaar zijn 66-jarige ex-schoonvader en de 10-jarige dochter van zijn ex-vriendin met de dood bedreigd. De bedreigingen vonden plaats in de achtertuin van de 66-jarige man aan de Landstrekenlaan in 's-Hertogen-bosch. De dader is aangehouden. De man kwam de tuin tegen de wil van de bewoner binnen en riep de slachtoffers toe "Jullie gaan eraan" en gooide een stoel naar de slachtoffers. Een buurman, tevens familie van de verdachte sprong over de schutting en schoot de het tweetal te hulp. De verdachte nam hierop de benen. Agenten hielden de man korte tijd later aan terwijl hij met een koevoet probeerde in te breken in de woning van zijn ex-vriendin aan de Vierde Reit in 's-Hertogenbosch. Tijdens het transport van de verdachte naar het bureau richtte zijn agressie zich tegen de agenten. Hij maakte hen uit voor racisten (de man zelf heeft een donkere huidskleur) en herhaalde de bedreigingen aan het adres van de 66-jarige man en het 10-jarige meisje. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

GROTE HOEVEELHEID SOFTDRUGS AANGETROFFEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is op verzoek van de politie Eindhoven een onderzoek in een woning aan de Kamillestraat in 's-Hertogenbosch ingesteld. In de woning van een 51-jarige Bossche aan de Orthenseweg werd een aanzienlijke hoeveelheid softdrugs aangetroffen. De woning aan de Kamillestraat bleek een inpandige verbinding te hebben met de woning van de 51-jarige vrouw aan de Orthenseweg. Los van het Eindhovense onderzoek is in deze woning een hoeveelheid van meer dan tien kilo softdrugs aangetroffen (hasj, joints, marihuana en weed). De vrouw, directrice van een coffeeshop in 's-Hertogenbosch, verklaarde in plaats van de toegestane 500 gram handelsvoorraad, de grote hoeveelheid in verband met de vakantieperiode in huis te hebben. De vrouw is aangehouden en de drugs zijn inbeslaggenomen.

DIEFSTAL GELD ('s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is aangifte gedaan van diefstal van geld uit een kantoorruimte van een bedrijf aan de Rietveldenweg in 's-Hertogenbosch. Een mede-eigenaar van het bedrijf had de salarissen van enkele oproepkrachten in een kast gelegd. Tussen vrijdagmiddag en maandagmiddag is het geld, ongeveer Fl. 7.000,= verdwenen.

DIEFSTAL COMPUTER ('s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag is bij een bedrijf aan de IJsselsingel in 's-Hertogenbosch een computer ontvreemd. Toegang is verkregen door het vernielen van een raam. De ontvreemde computer stond achter dit raam.

DIEFSTAL AUTO's ('s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag is vanaf de Vaaltweg in 's-Hertogenbosch een beige Toyota Corolla met kenteken NS-17-YV ontvreemd. --

Ook de eigenaar van een groene Mercedes bestelbus type 410 met kenteken VR-25-RZ , overkwam maandagavond op de Brussellaan in 's-Hertogenbosch hetzelfde.