Hans-Gert Poettering nieuwe EVP-fractievoorzitter

Datum nieuwsfeit: 13-07-1999

13 juli 1999

Hans-Gert Poettering nieuwe EVP-fractievoorzitter, Wim van Velzen vice-fractievoorzitter

De EVP-fractie heeft vandaag haar nieuwe fractievoorzitter en vice-voorzitters verkozen. Met overgrote meerderheid stemde de fractie voor Hans-Gert Poettering. Poettering is vanaf 1979 lid van de fractie en was onder andere vice-fractievoorzitter.

De Nederlander Wim van Velzen is verkozen tot een van de zes vice-fractievoorzitters. Zijn voornaamste taak is de coördinatie binnen het fractiebestuur van het buitenlands beleid. Van Velzen is vanaf 1994 lid van de EVP-fractie. Hij is tevens vice-voorzitter van de EVP-partij. Voor 1994 was hij onder andere acht jaar lid van de Eerste Kamer, voorzitter van het CDA en voorzitter van de EUCD, de pan-Europese beweging van christen-democratische partijen uit voornamelijk Midden- en Oost-Europese landen.

De andere vice-fractievoorzitters zijn: Staffan Burenstam Linder, James Elles, Francesco Fiori, Carmen Fraga Estèvez en Francoise Grossetête.

De EVP-fractie telt op dit moment 233 leden en is daarmee de grootste fractie binnen het Europees Parlement.

Meer informatie:Eduard Slootweg, voorlichter EVP/CDA-delegatie. Tel 00-32 75 721 280