Merit-project start onderzoek naar beheer van Linux

Datum nieuwsfeit: 14-07-1999

MERIT-PROJECT START TIJDENS CA-WORLD 1999
ONDERZOEK NAAR BEHEER VAN LINUX

Nieuwegein, Islandia, NY, 14 juli 1999 - Om de kennis over het beheer van bedrijfskritische informatiesystemen verder te kunnen uitbreiden, heeft 'The MERIT Project' besloten om tijdens CA-World 1999 een onderzoek te houden naar de belangrijkste vraagstukken rond het beheren van Linux-omgevingen.

'The MERIT Linux Manageability Survey' beoogt enerzijds nieuwe mogelijkheden aan te geven die het beheren van Linux-systeemomgevingen verder kunnen versterken, terwijl het anderzijds kwantitatieve gegevens over de gevolgen van fouten en storingen in applicaties wil vastleggen.

Verder willen de onderzoekers een beeld krijgen van de plannen voor het gebruik van beheerproducten in Linux-omgevingen, waarbij het zowel om zelfstandig te gebruiken deeloplossingen gaat als om volledig geïntegreerde totaaloplossingen. Deelnemers aan CA-World 1999 zal gevraagd worden het relatieve belang van specifieke beheeractiviteiten binnen hun eigen Linux-omgevingen aan te geven, waaronder webservers, desktopsystemen, applicaties, netwerken, beveiliging en bijvoorbeeld helpdeskfuncties.

Uit cijfers van marktonderzoeksbureau International Data Corporation (IDC) blijkt dat het aantal commerciële leveringen van Linux in 1998 met 190 procent is gegroeid tot 704.000. Het bureau voorspelt dat aanschaf van Linux voor commerciële doeleinden tot 2003 met gemiddeld 25 procent per jaar zal blijven groeien. Andere besturingssystemen voor servers zullen volgens IDC een groei van gemiddeld 12 procent per jaar kennen. MERIT - wat staat voor 'Maximizing Efficiency of Resources in Information Technology' - is een wereldwijd actief project van gebruikers en aanbieders dat beoogt aspecten als de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van informatiesystemen te bevorderen, evenals punten als 'service levels' en een goede 'return on investment'. Computer Associates International neemt deel aan het project en treedt met name op als katalysator tussen gebruikersverenigingen,
standaardisatieorganisaties, aanbieders van platformen, onafhankelijke softwareontwikkelaars, analisten en systeemintegrators. Meer informatie over het MERIT-project is te vinden op www.meritproject.com.

De 25.000 bezoekers van CA-World 1999 - de jaarlijkse bijeenkomst van gebruikers van CA-producten en -diensten - kunnen deelnemen aan het onderzoek door een enquêteformulier in te vullen dat verkrijgbaar is bij de stand van The MERIT Project in het Linux Paviljoen in het World Resource Center in het New Orleans Convention Center. Naar verwachting zullen in september de resultaten van het onderzoek beschikbaar zijn. Kijk voor meer informatie over CA-World 1999 op www.caworld.com.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web www.cai.com of via www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor meer informatie kan men zich wenden tot:

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager