Sun introduceert Solaris Resource Manager 1.1

Datum nieuwsfeit: 14-07-1999

Sun introduceert Solaris Resource Manager 1.1 Voor optimaal beheer van bedrijfskritische systemen

Sun heeft versie 1.1 van Solaris Resource Manager-software op de markt gebracht. Deze software is gecertificeerd voor gebruik samen met Sun Cluster 2.2-software en biedt optimale mogelijkheden voor het toewijzen en beheren van bedrijfsbrede systeembronnen.

De beide oplossingen zijn gericht op maximale uptime van systemen, zodat eindgebruikers voortdurend de beschikking hebben over bedrijfskritische informatie. Solaris Resource Manager maakt het mogelijk om verschillende applicaties efficiënt toe te passen op één systeem of binnen een Sun-cluster. In de praktijk betekent dit, dat bijvoorbeeld verschillende ERP-modules en databases op één centraal systeem gebruikt kunnen worden. Daarnaast kan hetzelfde systeem dienst doen als file server of Web-server. Systeembronnen worden daarbij toegewezen op basis van de eisen die de verschillende applicaties stellen.

Met Solaris Resource Manager kan tevens een groot aantal Web-servers op een enkel of geclusterd systeem toegepast en beheerd worden.

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.