Compaq: NEBS platform Tru64 UNIX, Windows NT en OpenVMS

Datum nieuwsfeit: 14-07-1999
Compaq ontwikkelt NEBS Level3-gecertificeerd platform met ondersteuning voor Tru64 UNIX, Windows NT en OpenVMS

Compaq Central Office-platform levert hoogste prestatieniveau op Alphaservers

Gouda, 14 juli 1999 - Compaq heeft een volledig redundant, midrange platform voor Intelligent Network (IN)-toepassingen ontwikkeld, dat is gecertificeerd volgens de Network Equipment Building Standard (NEBS). Dit geavanceerde, tegen calamiteiten bestendige platform is het enige complete communicatieplatform dat geïntegreerd kan worden met Compaqs StorageWorks-opslagsystemen. Onlangs heeft deze oplossing een NEBS Level 3-certificatie ontvangen van Telcordia (voorheen Bellcore). Om in aanmerking te komen voor dit certificaat moeten leveranciers aan de strengste eisen met betrekking tot hardware standaarden binnen de communicatiebranche voldoen. Het Compaq Central Office-platform is een krachtige, flexibele en schaalbare oplossing voor bedrijfskritische spraak- en datatoepassingen. Dit platform is vooral geschikt voor leveranciers van telecommunicatieverbindingen, Internet-aanbieders, onafhankelijke softwareleveranciers en Value Added Resellers (VAR's).

"Compaq levert al meer dan 20 jaar computerapparatuur voor de telecommunicatiebranche. 95 procent van het telefoonverkeer via 800-nummers wordt afgehandeld met behulp van onze apparatuur, zonder één enkele uitval," zegt Ann Giordano, vice president Communications Industry Group bij Compaq.

Gericht op de communicatiebranche
"Onze betrokkenheid bij deze branche blijkt uit het feit dat Compaq de meest uitgebreide reeks van NEBS-gecertificeerde platforms levert; de AlphaServer 4100-CO, de NonStop Integrity S4000-CO, de NonStop Integrity S5000-CO en de NonStop Himalaya S7000-CO," vult Ray Villareal, vice president North America Enterprise Computing aan. Compaq biedt sinds 1992 NEBS-gecertificeerde oplossingen aan en heeft wereldwijd inmiddels duizenden systemen geïnstalleerd.

Flexibel platform
Compaqs Central Office-platform is bij uitstek geschikt voor het ontwikkelen en implementeren van Intelligent Network-applicaties. Het is een bouwsteen voor Central Office Network Elements, Service Control Points (SCP) en Internet-gateways. Het platform bestaat uit twee, op 64-bit Alpha-processors gebaseerde Integrity 4100 systemen, twee StorageWorks disk-arrays die tijdens het gebruik gewisseld kunnen worden, Tru64 UNIX, TruCluster-software voor een hoge beschikbaarheid en schaalbaarheid, twee Memory Channel systeemverbindingen met een hoge capaciteit, twee alarmpanelen met visuele en audiovisuele signalering, dubbel uitgevoerde voedingen voor alle componenten en twee extra koelventilatoren. De basisconfiguratie is volledig redundant uitgevoerd ten behoeve van een optimale beschikbaarheid.

Bescherming tegen aardbevingen
De NEBS Level 3-standaard omvat strikte specificaties voor beveiliging tegen de effecten van aardbevingen, schokken en trillingen: de zogeheten 'Zone 4 Earthquake Tolerance'. Deze certificatie garandeert dat het Central Office-platform voldoet aan het hoogste niveau van aardbevingsbestendigheid die gespecificeerd worden door Telcordia. Het systeem zal daarom niet uitvallen ten gevolge van trillingen.

Het Centrale Office-platform is ontwikkeld door de CustomSystems Group van Compaq en is per direct leverbaar.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie: Compaq Computer B.V., Judy van Kamperdijk 0182 - 565910 of 06 - 53755093
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel 023 - 5628208